2 Apeldoorn voor inwoner en bezoeker
Apeldoorn heeft veel te bieden, het koninklijk karakter, het groen, de omringende natuur en ruimte, de vele mogelijkheden tot (sportieve) activiteiten en haar twee gezichten: dorp en stad, rust en reuring. En Apeldoorn 'heeft' natuurlijk Het Loo, De Apenheul, De Julianatoren en de Hoge Veluwe met het Kröller Müller. En bij de reuring horen tal van klein- en grootschalige evenementen. We willen het imago en de positionering van Apeldoorn bij inwoner en bezoeker versterken om daardoor meer bezoekers van buiten te verlokken naar Apeldoorn te komen (het toeristisch toplandschap) en het leven van inwoners in hun Apeldoorn te veraangenamen (de comfortabele gezinsstad). We benaderen dit grofweg langs twee lijnen: citymarketing en de uitvoering van het evenementenbeleid. De organisatie van de citymarketing (de stichting Apeldoorn Marketing) oriënteert zich, na het vertrek van de huidige directeur, op hoe citymarketing in de nabije toekomst vorm gegeven kan worden. Wij verwachten de Raad hierover begin 2020 te kunnen informeren. Ook de uitvoering van het evenementenbeleid vraagt, mede in het verlengde van de citymarketing de nodige aandacht. |
---|