Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 13.922 | 1.763 | -12.159 | 13.074 | 2.204 | 10.870 | -848 | 441 | 1.289 | 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie Toelichting 6.1 Samenkracht en burgerparticipatieLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S In 2020 heeft de afrekening van het dvo onderhoud Accres 2019 plaatsgevonden, wat leidde tot een voordeel van € 19.000 vanwege minder benodigd onderhoud voor enkele panden. Daarnaast is er voor met name MFC Hoge Weije in 2020 onderhoud uitgevoerd wat was gepland voor 2021 ad € 122.000 vanwege de corona-situatie waardoor de locaties langdurig buiten gebruik waren. Nadeel 103 I Het restant budget voor de afrekening van de VVE-bijdrage Kristal over 2017-2020 ad € 109.000 is vrijgevallen. De penvoerder Woonmensen kon onvoldoende de noodzakelijke (eind)afrekeningen aangeven. Mogelijk volgt in 2021 alsnog een afrekening over de jaren 2017-2020. Voordeel 109 I Talentplekken en Oriëntatietrajecten. Voordeel 309 I Verlenging subsidies algemene voorzieningen Voordeel 150 I Het beschikbare uitvoeringsbudget is niet volledig benut. Er is een voordeel van € 90.000. Verder zijn er op verschillende posten van welzijnsaccommodaties voordelen die bij elkaar optellen tot een bedrag van € 130.000. Tenslotte konden we vorig jaar de uitgaven in het kader van het uitstapprogramma prostitutie bekostigen uit een rijkssubsidie en dat leidt tot een voordeel van € 30.000. Voordeel 250 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 133 I Totaal lasten Voordeel 848 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Vaststellingen subsidies 2018 Voordeel 434 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 8 I Totaal baten Voordeel 442 | |
6.2 Wijkteams | 13.775 | 140 | -13.635 | 13.117 | 421 | 12.696 | -658 | 281 | 939 | 6.2 Wijkteams Toelichting 6.2 WijkteamsLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S In de begroting was niet voorzien in de dekking van de ondersteunende ICT, hetgeen leidt tot een nadeel van € 131.000. Het nadeel wordt betrokken in het totaal van voor- en nadelen op de budgetten maatwerkvoorzieningen Wmo. Nadeel 131 I Vangnet Voordeel 90 I Sociale wijkteams. Voordeel 515 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 182 I Totaal lasten Voordeel 656 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Vaststellingen subsidies 2018. Voordeel 230 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 50 I Totaal baten Voordeel 280 | |
6.5 Arbeidsparticipatie | 199 | -199 | 238 | 238 | 39 | -39 | 6.5 Arbeidsparticipatie Toelichting 6.5 Arbeidsparticipatie | ||||
6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 5.648 | 287 | -5.361 | 5.257 | 180 | 5.077 | -391 | -107 | 284 | 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Toelichting 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO)Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Woonvoorzieningen. Nadeel 100 I Hulpmiddelen Wmo. Voordeel 300 I Als gevolg van wetswijziging (BBV) is besloten om de verantwoording van de CAK bijdrage (de eigen bijdrage van inwoners die individuele voorzieningen ontvangen van de gemeente) te verantwoorden op basis van werkelijke ontvangsten van het CAK (kasstelsel). Als gevolg van deze stelselwijziging verantwoorden we in 2020 niet het totaal verwachte bedrag van het CAK als nog te ontvangen bedrag (op basis van verantwoording baten en lasten). Het CAK heeft in 2020 technische en organisatorische problemen waardoor er relatief weinig bijdrage bij de gemeenten is ontvangen met als gevolg een eenmalig nadeel in de jaarrekening 2020. Op het onderdeel Wmo voorzieningen was in januari 2020 nog een grote bijdrge ontvangen welke ook betrekking heeft op de Wmo dienstverlening. Op Wmo dienstverlening is een fors tekort op de CAK bijdrage. Voordeel 151 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 40 I Totaal lasten Voordeel 391 | |
6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ | 36.826 | 952 | -35.874 | 34.232 | 393 | 33.839 | -2.594 | -559 | 2.035 | 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ Toelichting 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S We hebben in 2020 op het budget huishoudelijke hulp en regie op huishouden een voordeel ten opzichte van de raming gerealiseerd van € 0,7 miljoen. In dit bedrag is een eenmalig voordeel van € 0,4 miljoen op de afrekening over voorgaande jaren verantwoord. We zien dat de realisatie van de volume ontwikkeling Huishoudelijke hulp / regie op huishouden minder snel stijgt dan we hadden verwacht. Voordeel 700 I We hebben in 2020 op het budget WMO begeleiding een voordeel van € 1,6 miljoen euro. Dit voordeel is gevolg van dat de verwachte volumegroei in 2020 (vergrijzing van onze bevolking en invoering van het abinnementstarief) fors lager is uitgekomen dan verwacht. We zagen in 2020, als gevolg van Corona maatregelen, een grillig verloop in de toename van het aantal clienten. Voordeel 1.600 I Op onderdeel PGB hebben we in 2020 op een raming van € 1,3 miljoen een besparing van € 0,3 miljoen euro. We zien de afgelopen jaren dat het gebruik van PGB binnen de gemeenten Apeldoorn jaarlijks blijft dalen. Deze daling is mogelijk omdat we via de regionale aanbesteding veel aanbieders gecontracteerd hebben waardoor inzet van PGB stees minder noodzakelijk is. Voordeel 300 I Collectief en individueel vervoer Op het individueel vervoer was in 2020 er een voordeel van € 142.000. Het jaar 2020 is, zoals op vele terreinen, niet representatief voor het reguliere vervoer. Er is minder vraag geweest naar vervoer als gevolg van corona (zowel VAV als routegebonden), maar is er ook sprake geweest van meerkosten als gevolg van inefficiënte ritten door corona. Zo konden er door de RIVM richtlijnen minder cliënten in een vervoersmiddel plaatsnemen. Dit betekende meer ritten. Daarnaast zijn er extra kosten voor mondkapjes, schoonmaakmiddelen en schoonmaaktijd. Voordeel 50 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 45 I Totaal lasten Voordeel 2.595 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Als gevolg van een wijziging van de verantwoordingsvoorschriften (BBV) verantwoorden we vanaf 2020 de eigen bijdrage van inwoners die individuele voorzieningen ontvangen van de gemeente op basis van werkelijke ontvangsten van het CAK (kasstelsel). Het CAK heeft in 2020 met technische en organisatorische problemen te maken gehad waardoor er relatief weinig bijdrage bij de gemeenten is ontvangen. Er is een eenmalig nadeel in de jaarrekening 2020. Nadeel 608 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 49 I Totaal baten Nadeel 559 | |
6.81 Geëscaleerde zorg 18+ | 57.803 | 4.839 | -52.964 | 59.218 | 3.759 | 55.459 | 1.415 | -1.080 | -2.495 | 6.81 Geëscaleerde zorg 18+ Toelichting 6.81 Geëscaleerde zorg 18+Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Op het onderdeel PGB zijn de uitgaven € 0,2 miljoen lager ten opzichte van de begroting van € 0,7 miljoen. Dit lagere bedrag is het gevolg van onze inspanningen om de PGB’s binnen beschermd wonen te beperken en in te zetten op het gebruik van zorg in natura. Daarmee betreffen de hier gepresenteerde lagere kosten ook een verschuiving naar dat onderdeel. Voordeel 200 I We hebben voor 2020 het budget zorg in natura van beschermd wonen geraamd op € 44,9 miljoen. De kosten in 2020 zijn € 45,7 miljoen. Dit is een nadeel van € 0,9 miljoen aan de lastenkant. Aan de batenkant hebben we een terugontvangen baat van € 0,1 miljoen waardoor we per saldo een nadeel hebben van 0,8 miljoen. Nadeel 900 I We hebben als budgethouder met onze regiogemeenten (regio Oost Veluwe: gemeente Apeldoorn, Epe, Heerde, Hattem, Brummen en Voorst) een convenant gesloten waarin we de financiële voor- en nadelen met betrekking tot onze regionale taak (we ontvangen een rijksbijdrage voor deze taak) verrekenen. Begin 2021 zal aan de zes colleges het voorstel worden gedaan om het huidige convenant te verlengen tot de definitieve implementatie van het objectief verdeelmodel Beschermd Wonen naar alle gemeenten per 1-1-2023. Nadeel 1.800 I Extra kosten maatschappelijke opvang door de Coronacrisis Het deel van de rijksvergoeding waarvoor in 2020 geen uitgaven zijn gedaan (€ 428.000), wordt via de Reserve Overlopende Projecten (ROP) meegenomen naar 2021. Voordeel 428 I Vrouwenopvang Voordeel 450 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 208 I Totaal lasten Nadeel 1.414 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Als gevolg van wetswijziging (BBV) is besloten om de verantwoording van de CAK bijdrage (de eigen bijdrage van inwoners die individuele voorzieningen ontvangen van de gemeente) te verantwoorden op basis van werkelijke ontvangsten van het CAK (kasstelsel). Als gevolg van deze stelselwijziging verantwoorden we in 2020 niet het totaal verwachte bedrag van het CAK als nog te ontvangen bedrag (op basis van verantwoording baten en lasten). Gevolg van deze stelselwijziging is een eenmalig nadeel in de jaarrekening 2020. Nadeel 1.300 I We hebben voor 2020 het budget zorg in natura van beschermd wonen geraamd op € 44,9 miljoen. De kosten in 2020 zijn € 45,7 miljoen. Dit is een nadeel van € 0,9 miljoen aan de lastenkant. Aan de batenkant hebben we een terugontvangen baat van € 0,1 miljoen waardoor we per saldo een nadeel hebben van 0,8 miljoen. Voordeel 100 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 121 I Totaal baten Nadeel 1.079 | |
7.1 Volksgezondheid | 1.875 | -1.875 | 1.610 | 60 | 1.550 | -265 | 60 | 325 | 7.1 Volksgezondheid Toelichting 7.1 VolksgezondheidLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Gezond en fit. Voordeel 260 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 6 I Totaal lasten Voordeel 266 | ||
06100011 Ontmoeten | 3.586 | -3.586 | 3.645 | 223 | 3.422 | 59 | 223 | 164 | |||
06100012 Toeleiding/begeleiding naar particip | 243 | -243 | -66 | 1 | -67 | -309 | 1 | 310 | |||
06100013 Dagbesteding | 1.991 | -1.991 | 1.976 | 151 | 1.825 | -15 | 151 | 166 | |||
06100014 Mantelzorgondersteuning | 611 | -611 | 260 | 32 | 228 | -351 | 32 | 383 | |||
06100015 Vrijwilligersondersteuning | 1.020 | -1.020 | 1.371 | 31 | 1.340 | 351 | 31 | -320 | |||
06100016 Stelpost reservering | 265 | -265 | 56 | 56 | -209 | 209 | |||||
06100017 Mantelzorgwaardering | 498 | -498 | 476 | 476 | -22 | 22 | |||||
06100018 Uitvoering subsidieregeling | 81 | -81 | 6 | 6 | -75 | 75 | |||||
06100019 Slachtofferhulp | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
06100020 Accres Soc-culturele accommodaties | 1.558 | -1.558 | 1.530 | 1.530 | -28 | 28 | |||||
06100021 Accres overige panden | 90 | -90 | 46 | 46 | -44 | 44 | |||||
06100024 Renteloze geldleningen | 24 | -24 | -24 | 24 | |||||||
06100025 Keerkring 72 | 52 | -52 | 43 | 43 | -9 | 9 | |||||
06100029 Loonkosten taakveld 6.1-7 JZW | 1.262 | -1.262 | 1.262 | 1.262 | |||||||
06100035 Sociale Culturele Acco's | 325 | 806 | 481 | 338 | 805 | -467 | 13 | -1 | -14 | ||
06100036 MFA Het Kristal | 343 | 399 | 56 | 220 | 402 | -182 | -123 | 3 | 126 | ||
06100037 MFC dok Zuid | 441 | 374 | -67 | 462 | 375 | 87 | 21 | 1 | -20 | ||
06100038 MFC's en MFA's overig | 165 | 184 | 19 | 218 | 184 | 34 | 53 | -53 | |||
06100040 Vluchtelingenproject | 88 | -88 | 12 | 12 | -76 | 76 | |||||
06100041 Vrijwilligersverzekering | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
06100046 Stimenz verenigingsburo | 478 | -478 | 478 | 478 | |||||||
06100047 Stimenz anti-discriminatie | 39 | -39 | 39 | 39 | |||||||
06100048 Buurthuis maasstraat | 51 | -51 | 51 | 51 | |||||||
06100049 De kap, knooppunt mantelzorg | 454 | -454 | 539 | 539 | 85 | -85 | |||||
06100050 De kap/present vrijwilligersonderst | 166 | -166 | 80 | 80 | -86 | 86 | |||||
06100051 Uitstapprogramma prostituees | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
06200001 Onderhoud Topicus | 178 | -178 | 183 | 183 | 5 | -5 | |||||
06200003 Advies en voorlichting WMO | 107 | -107 | 108 | 108 | 1 | -1 | |||||
06200006 Inhuur personeel derden | 438 | -438 | 388 | 388 | -50 | 50 | |||||
06200007 Cliëntondersteuning | 5.011 | -5.011 | 4.937 | 230 | 4.707 | -74 | 230 | 304 | |||
06200008 Crisisopvang sociale wijkteams | 105 | -105 | 14 | 3 | 11 | -91 | 3 | 94 | |||
06200009 Organisatiekosten sociale wijkteams | 2.474 | -2.474 | 1.959 | 1.959 | -515 | 515 | |||||
06200010 Adviesraad sociaal domein | 74 | -74 | 31 | 31 | -43 | 43 | |||||
06200011 Monitoring, benchmarks en innovatie | 193 | -193 | 172 | 62 | 110 | -21 | 62 | 83 | |||
06200013 Loonkosten taakveld 6.2-7 JZW | 5.010 | 140 | -4.870 | 5.010 | 126 | 4.884 | -14 | -14 | |||
06200015 Loonkosten taakveld 6.2-7 A&I | 103 | -103 | 103 | 103 | |||||||
06200026 Organisatiekosten CMO | 212 | -212 | 212 | 212 | |||||||
06200027 Onderhoudskosten Topicus | -130 | 130 | 130 | -130 | |||||||
06500001 St. Samenspraak | 20 | -20 | 19 | 19 | -1 | 1 | |||||
06500002 St. Vluchtelingenwerk | 109 | -109 | 106 | 106 | -3 | 3 | |||||
06500003 Integratie met Nederlanders | 70 | -70 | 69 | 69 | -1 | 1 | |||||
06500042 Bed bad en brood | 44 | 44 | 44 | -44 | |||||||
06600001 Woonvoorzieningen | 1.899 | -1.899 | 2.002 | 2.002 | 103 | -103 | |||||
06600002 Scootmobielen, fietsen en rolstoelen | 3.676 | 6 | -3.670 | 3.210 | -195 | 3.405 | -466 | -201 | 265 | ||
06600005 Gehandicaptenparkeerkaart | 52 | 90 | 38 | 24 | 39 | -15 | -28 | -51 | -23 | ||
06600006 Eigen bijdrage materiële voorz CAK | 191 | 191 | 342 | -342 | 151 | 151 | |||||
06600007 Loonkosten taakveld 6.6 A&I | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
06600008 Ten onrechte uitgekeerde WMO-voorz. | -6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
06710002 Regie op gestructureerd huish vh HV2 | 12.077 | -12.077 | 11.341 | 11.341 | -736 | 736 | |||||
06710004 Individuele vervoerskosten | 475 | 3 | -472 | 332 | 2 | 330 | -143 | -1 | 142 | ||
06710009 Maatwerkvoorz. natura immat WMO PGB | 1.297 | -1.297 | 1.033 | 1.033 | -264 | 264 | |||||
06710012 Maatwerkvoorz natura immaterieel wmo | 19.653 | -19.653 | 18.073 | 18.073 | -1.580 | 1.580 | |||||
06710019 Collectief vervoer WMO | 2.948 | 279 | -2.669 | 2.481 | 273 | 2.208 | -467 | -6 | 461 | ||
06710020 Overige kosten Collectief vervoer WM | 31 | -31 | 72 | 51 | 21 | 41 | 51 | 10 | |||
06710024 Ten onrechte uitgekeerde PGB | 5 | -5 | 5 | 5 | |||||||
06710026 Eigen bijdrage lokale WMO via CAK | 670 | 670 | 62 | -62 | -608 | -608 | |||||
06710027 Bijdrage zorgregio lokale WMO | 55 | -55 | 56 | 56 | 1 | -1 | |||||
06710028 WMO dagbestedingsvervoer | 290 | -290 | 844 | 844 | 554 | -554 | |||||
06810001 Maatschappelijke opvang | 1.650 | -1.650 | 1.319 | 43 | 1.276 | -331 | 43 | 374 | |||
06810002 Heroine-verstrekking | 640 | 642 | 2 | 600 | 600 | -40 | -42 | -2 | |||
06810004 Subsidie Moviera (begroot) | 1.436 | -1.436 | 1.436 | 1.436 | |||||||
06810005 Centr Sexueel Geweld Zwolle-Enschede | 99 | -99 | 99 | 99 | |||||||
06810006 Subsidie st. Veilig Thuis NOG (berg. | 1.689 | -1.689 | 1.688 | 1.688 | -1 | 1 | |||||
06810007 Lokaal huis geweld incl jeugdprostit | 275 | -275 | 275 | 275 | |||||||
06810008 DUVO middelen tbv activiteiten | 100 | -100 | 100 | 100 | |||||||
06810009 Subs Iriszorg.daderopv tijd.huisverb | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
06810010 Projecten, oa. MDA++ en innovaties | 1.461 | -1.461 | 1.009 | 1.009 | -452 | 452 | |||||
06810012 Maatwerk MO/BW | 44.929 | -44.929 | 45.841 | 119 | 45.722 | 912 | 119 | -793 | |||
06810015 Overschot MO/BW | 673 | -673 | 2.118 | 2.118 | 1.445 | -1.445 | |||||
06810017 Loonkosten taakveld 6.81 JZW | 216 | -216 | 216 | 216 | |||||||
06810018 Omnizorg | 625 | 887 | 262 | 630 | 896 | -266 | 5 | 9 | 4 | ||
06810020 Regio project transformatie BW/MO | 381 | 50 | -331 | 452 | 71 | 381 | 71 | 21 | -50 | ||
06810022 Herstelacademie | 340 | -340 | 340 | 340 | |||||||
06810024 Omnizorg | 2.003 | -2.003 | 2.003 | 2.003 | |||||||
06810026 PGB MO/BW | 699 | -699 | 460 | 460 | -239 | 239 | |||||
06810028 Eigen bijdrage MOBW via CAK | 3.089 | 3.089 | 1.811 | -1.811 | -1.278 | -1.278 | |||||
06810029 Bijdrage zorgregio MO/BW | 55 | -55 | 56 | 56 | 1 | -1 | |||||
06810030 Ambulante begeleiding vrouwenopvang | 207 | -207 | 207 | 207 | |||||||
06810031 Uitvoering Wvggz | 233 | 171 | -62 | 277 | 219 | 58 | 44 | 48 | 4 | ||
06810032 Geweld hoort nergens thuis | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
07100001 Loonkosten taakveld 7.1-7 JZW | 55 | -55 | 55 | 55 | |||||||
07100002 GGD algemeen aandeel | 1.314 | -1.314 | 1.277 | 60 | 1.217 | -37 | 60 | 97 | |||
07100003 Kosten lijkschouw | 122 | -122 | 153 | 153 | 31 | -31 | |||||
07100004 Gezond en fit | 384 | -384 | 125 | 125 | -259 | 259 | |||||
4360 Subsidies | 3.586 | -3.586 | 3.645 | 3.645 | 59 | -59 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 223 | -223 | 223 | 223 | |||||||
4360 Subsidies | 243 | -243 | -66 | -66 | -309 | 309 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4360 Subsidies | 1.941 | -1.941 | 1.922 | 1.922 | -19 | 19 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 27 | -27 | -27 | 27 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 151 | -151 | 151 | 151 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 23 | -23 | 48 | 48 | 25 | -25 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
4360 Subsidies | 611 | -611 | 260 | 260 | -351 | 351 | |||||
4360 Subsidies | 1.020 | -1.020 | 1.371 | 1.371 | 351 | -351 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 31 | -31 | 31 | 31 | |||||||
4360 Subsidies | 265 | -265 | 56 | 56 | -209 | 209 | |||||
4360 Subsidies | 498 | -498 | -498 | 498 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 476 | 476 | 476 | -476 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 81 | -81 | 6 | 6 | -75 | 75 | |||||
4360 Subsidies | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
4360 Subsidies | 92 | 92 | 92 | -92 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | -10 | 10 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.548 | -1.548 | 1.431 | 1.431 | -117 | 117 | |||||
4455 Betaalde huren | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 90 | -90 | 46 | 46 | -44 | 44 | |||||
4360 Subsidies | 24 | -24 | -24 | 24 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 14 | -14 | 11 | 11 | -3 | 3 | |||||
4820 Afschrijvingen | 30 | -30 | 31 | 31 | 1 | -1 | |||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4420 Belastingen | 7 | -7 | -7 | 7 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.262 | -1.262 | 1.262 | 1.262 | |||||||
8518 Kapitaaloverdrachten overige onverdeeld | 109 | 109 | 109 | -109 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 97 | -97 | 89 | 89 | -8 | 8 | |||||
8450 Huren | 695 | 695 | 694 | -694 | -1 | -1 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 35 | -35 | 28 | 28 | -7 | 7 | |||||
4820 Afschrijvingen | 155 | -155 | 157 | 157 | 2 | -2 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
4420 Belastingen | 34 | -34 | 24 | 24 | -10 | 10 | |||||
4490 Verzekeringen | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
8470 Erfpacht | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 128 | -128 | 19 | 19 | -109 | 109 | |||||
8450 Huren | 399 | 399 | 402 | -402 | 3 | 3 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 69 | -69 | 54 | 54 | -15 | 15 | |||||
4820 Afschrijvingen | 102 | -102 | 107 | 107 | 5 | -5 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4420 Belastingen | 44 | -44 | 33 | 33 | -11 | 11 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 104 | -104 | 138 | 138 | 34 | -34 | |||||
8450 Huren | 374 | 374 | 375 | -375 | 1 | 1 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 103 | -103 | 81 | 81 | -22 | 22 | |||||
4820 Afschrijvingen | 201 | -201 | 210 | 210 | 9 | -9 | |||||
4420 Belastingen | 22 | -22 | 22 | 22 | |||||||
4490 Verzekeringen | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 64 | -64 | 121 | 121 | 57 | -57 | |||||
8450 Huren | 184 | 184 | 184 | -184 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 31 | -31 | 24 | 24 | -7 | 7 | |||||
4820 Afschrijvingen | 60 | -60 | 63 | 63 | 3 | -3 | |||||
4420 Belastingen | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 88 | -88 | 1 | 1 | -87 | 87 | |||||
4490 Verzekeringen | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
4360 Subsidies | 478 | -478 | 478 | 478 | |||||||
4360 Subsidies | 39 | -39 | 39 | 39 | |||||||
4360 Subsidies | 51 | -51 | 51 | 51 | |||||||
4360 Subsidies | 454 | -454 | 539 | 539 | 85 | -85 | |||||
4360 Subsidies | 166 | -166 | 80 | 80 | -86 | 86 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 174 | -174 | 183 | 183 | 9 | -9 | |||||
4402 Stelposten | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
4480 Adviezen | 107 | -107 | 105 | 105 | -2 | 2 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 438 | -438 | 388 | 388 | -50 | 50 | |||||
4360 Subsidies | 5.011 | -5.011 | 4.937 | 4.937 | -74 | 74 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 230 | -230 | 230 | 230 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 105 | -105 | 14 | 14 | -91 | 91 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2.474 | -2.474 | 1.577 | 1.577 | -897 | 897 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 382 | 382 | 382 | -382 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 74 | -74 | 25 | 25 | -49 | 49 | |||||
4455 Betaalde huren | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 193 | -193 | 108 | 108 | -85 | 85 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 62 | -62 | 62 | 62 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 64 | 64 | 64 | -64 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 140 | 140 | 126 | -126 | -14 | -14 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 5.010 | -5.010 | 5.010 | 5.010 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 103 | -103 | 103 | 103 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 6 | -6 | -68 | -68 | -74 | 74 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 194 | -194 | 276 | 276 | 82 | -82 | |||||
4402 Stelposten | 12 | -12 | -12 | 12 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4402 Stelposten | -130 | 130 | 130 | -130 | |||||||
4360 Subsidies | 20 | -20 | 19 | 19 | -1 | 1 | |||||
4360 Subsidies | 109 | -109 | 106 | 106 | -3 | 3 | |||||
4360 Subsidies | 70 | -70 | 4 | 4 | -66 | 66 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 65 | 65 | 65 | -65 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 42 | 42 | 42 | -42 | |||||||
4360 Subsidies | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1.898 | -1.898 | 1.973 | 1.973 | 75 | -75 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4471 Onderhoudskosten | 15 | 15 | 15 | -15 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 3.676 | -3.676 | 3.067 | 3.067 | -609 | 609 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 135 | 135 | 135 | -135 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | -199 | 199 | -199 | -199 | |||||||
8250 Leges en andere rechten | 90 | 90 | 39 | -39 | -51 | -51 | |||||
4480 Adviezen | 23 | -23 | 16 | 16 | -7 | 7 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 29 | -29 | 8 | 8 | -21 | 21 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 191 | 191 | -191 | -191 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 342 | -342 | 342 | 342 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | -6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 12.617 | -12.617 | 11.341 | 11.341 | -1.276 | 1.276 | |||||
4402 Stelposten | -540 | 540 | 540 | -540 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 475 | -475 | 326 | 326 | -149 | 149 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | 2 | -2 | -1 | -1 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1.297 | -1.297 | 1.033 | 1.033 | -264 | 264 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 21.603 | -21.603 | 18.067 | 18.067 | -3.536 | 3.536 | |||||
4402 Stelposten | -1.950 | 1.950 | 1.950 | -1.950 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4480 Adviezen | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.948 | -2.948 | 2.333 | 2.333 | -615 | 615 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 148 | 148 | 148 | -148 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 32 | 32 | -32 | -32 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 247 | 247 | 180 | -180 | -67 | -67 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 93 | -93 | 93 | 93 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provicies | 51 | -51 | 51 | 51 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 31 | -31 | 18 | 18 | -13 | 13 | |||||
4360 Subsidies | 54 | 54 | 54 | -54 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 5 | -5 | 5 | 5 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 670 | 670 | -670 | -670 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 62 | -62 | 62 | 62 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 56 | 56 | 56 | -56 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 290 | -290 | 767 | 767 | 477 | -477 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 77 | 77 | 77 | -77 | |||||||
4360 Subsidies | 826 | -826 | 1.006 | 1.006 | 180 | -180 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 43 | -43 | 43 | 43 | |||||||
4455 Betaalde huren | 16 | 16 | 16 | -16 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 884 | -884 | 228 | 228 | -656 | 656 | |||||
4402 Stelposten | -60 | 60 | 60 | -60 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 25 | 25 | 25 | -25 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 642 | 642 | 600 | -600 | -42 | -42 | |||||
4360 Subsidies | 640 | -640 | 600 | 600 | -40 | 40 | |||||
4360 Subsidies | 1.436 | -1.436 | 1.436 | 1.436 | |||||||
4360 Subsidies | 99 | -99 | 99 | 99 | |||||||
4360 Subsidies | 1.689 | -1.689 | 1.685 | 1.685 | -4 | 4 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4480 Adviezen | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4360 Subsidies | 275 | -275 | 275 | 275 | |||||||
4360 Subsidies | 100 | -100 | 95 | 95 | -5 | 5 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4360 Subsidies | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
4360 Subsidies | 1.461 | -1.461 | -39 | -39 | -1.500 | 1.500 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 40 | 40 | 40 | -40 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 1.008 | 1.008 | 1.008 | -1.008 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 44.929 | -44.929 | 45.837 | 45.837 | 908 | -908 | |||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 69 | -69 | 69 | 69 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 50 | -50 | 50 | 50 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 673 | -673 | 203 | 203 | -470 | 470 | |||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 3.710 | 3.710 | 3.710 | -3.710 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | -1.795 | -1.795 | -1.795 | 1.795 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 216 | -216 | 216 | 216 | |||||||
8450 Huren | 877 | 877 | 880 | -880 | 3 | 3 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | 10 | 16 | -16 | 6 | 6 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 140 | -140 | 110 | 110 | -30 | 30 | |||||
4820 Afschrijvingen | 366 | -366 | 377 | 377 | 11 | -11 | |||||
4490 Verzekeringen | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 35 | -35 | 55 | 55 | 20 | -20 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 7 | -7 | 11 | 11 | 4 | -4 | |||||
4420 Belastingen | 29 | -29 | 29 | 29 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 39 | -39 | 39 | 39 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 331 | -331 | 115 | 115 | -216 | 216 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 50 | 50 | -50 | -50 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 25 | 25 | 25 | -25 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 69 | -69 | 69 | 69 | |||||||
4480 Adviezen | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 50 | -50 | 122 | 122 | 72 | -72 | |||||
4360 Subsidies | 172 | 172 | 172 | -172 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
4360 Subsidies | 340 | -340 | 340 | 340 | |||||||
4360 Subsidies | 2.003 | -2.003 | 2.003 | 2.003 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 699 | -699 | 460 | 460 | -239 | 239 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 3.089 | 3.089 | -3.089 | -3.089 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 1.811 | -1.811 | 1.811 | 1.811 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 56 | 56 | 56 | -56 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 74 | 74 | 74 | -74 | |||||||
4360 Subsidies | 207 | -207 | 133 | 133 | -74 | 74 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 180 | -180 | 180 | 180 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 53 | -53 | 40 | 40 | -13 | 13 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 84 | -84 | 84 | 84 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 171 | 171 | 100 | -100 | -71 | -71 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 35 | -35 | 35 | 35 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
4480 Adviezen | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4360 Subsidies | 75 | -75 | 61 | 61 | -14 | 14 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 55 | -55 | 55 | 55 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 60 | -60 | 60 | 60 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 1.314 | -1.314 | -1.314 | 1.314 | |||||||
4503 Inkomensoverdrachten gemeentschappelijke regelingen | 1.277 | 1.277 | 1.277 | -1.277 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 122 | -122 | 153 | 153 | 31 | -31 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 374 | -374 | 74 | 74 | -300 | 300 | |||||
4360 Subsidies | 38 | 38 | 38 | -38 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 10 | -10 | 4 | 4 | -6 | 6 | |||||
Saldo | 130.048 | 7.981 | -122.067 | 126.746 | 7.017 | 119.729 | -3.302 | -964 | 2.338 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 92 | 92 | 797 | 92 | 705 | 797 | -797 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting 0.10 Mutaties reservesLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Compensatie corona: Nadeel 559 I Koplopersproject cliëntondersteuning: Nadeel 195 I Actieprogramma Kansrijke Start: Om de komende jaren de nodige activiteiten te kunnen uitvoeren, is het noodzakelijk de gelden van 2020 mee te nemen naar 2021. Nadeel 43 I Totaal lasten Nadeel 797 | |||
00990058 Rop p7 | 92 | 92 | 797 | 92 | 705 | 797 | -797 | ||||
Mutaties reserves | 92 | 92 | 797 | 92 | 705 | 797 | -797 | ||||
8800 Mutaties reserves | 92 | 92 | 92 | -92 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 797 | 797 | 797 | -797 | |||||||
Totaal | 130.048 | 8.073 | -121.975 | 127.543 | 7.109 | 120.434 | -2.505 | -964 | 1.541 | ||
Totaal | 92 | 92 | 797 | 92 | 705 | 797 | -797 | ||||
Totaal | 13.922 | 1.763 | -12.159 | 13.074 | 2.204 | 10.870 | -848 | 441 | 1.289 | ||
Totaal | 13.775 | 140 | -13.635 | 13.117 | 421 | 12.696 | -658 | 281 | 939 | ||
Totaal | 199 | -199 | 238 | 238 | 39 | -39 | |||||
Totaal | 5.648 | 287 | -5.361 | 5.257 | 180 | 5.077 | -391 | -107 | 284 | ||
Totaal | 36.826 | 952 | -35.874 | 34.232 | 393 | 33.839 | -2.594 | -559 | 2.035 | ||
Totaal | 57.803 | 4.839 | -52.964 | 59.218 | 3.759 | 55.459 | 1.415 | -1.080 | -2.495 | ||
Totaal | 1.875 | -1.875 | 1.610 | 60 | 1.550 | -265 | 60 | 325 | |||
Totaal | 92 | 92 | 797 | 92 | 705 | 797 | -797 | ||||
Totaal | 3.586 | -3.586 | 3.645 | 223 | 3.422 | 59 | 223 | 164 | |||
Totaal | 243 | -243 | -66 | 1 | -67 | -309 | 1 | 310 | |||
Totaal | 1.991 | -1.991 | 1.976 | 151 | 1.825 | -15 | 151 | 166 | |||
Totaal | 611 | -611 | 260 | 32 | 228 | -351 | 32 | 383 | |||
Totaal | 1.020 | -1.020 | 1.371 | 31 | 1.340 | 351 | 31 | -320 | |||
Totaal | 265 | -265 | 56 | 56 | -209 | 209 | |||||
Totaal | 498 | -498 | 476 | 476 | -22 | 22 | |||||
Totaal | 81 | -81 | 6 | 6 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
Totaal | 1.558 | -1.558 | 1.530 | 1.530 | -28 | 28 | |||||
Totaal | 90 | -90 | 46 | 46 | -44 | 44 | |||||
Totaal | 24 | -24 | -24 | 24 | |||||||
Totaal | 52 | -52 | 43 | 43 | -9 | 9 | |||||
Totaal | 1.262 | -1.262 | 1.262 | 1.262 | |||||||
Totaal | 325 | 806 | 481 | 338 | 805 | -467 | 13 | -1 | -14 | ||
Totaal | 343 | 399 | 56 | 220 | 402 | -182 | -123 | 3 | 126 | ||
Totaal | 441 | 374 | -67 | 462 | 375 | 87 | 21 | 1 | -20 | ||
Totaal | 165 | 184 | 19 | 218 | 184 | 34 | 53 | -53 | |||
Totaal | 88 | -88 | 12 | 12 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
Totaal | 478 | -478 | 478 | 478 | |||||||
Totaal | 39 | -39 | 39 | 39 | |||||||
Totaal | 51 | -51 | 51 | 51 | |||||||
Totaal | 454 | -454 | 539 | 539 | 85 | -85 | |||||
Totaal | 166 | -166 | 80 | 80 | -86 | 86 | |||||
Totaal | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
Totaal | 178 | -178 | 183 | 183 | 5 | -5 | |||||
Totaal | 107 | -107 | 108 | 108 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 438 | -438 | 388 | 388 | -50 | 50 | |||||
Totaal | 5.011 | -5.011 | 4.937 | 230 | 4.707 | -74 | 230 | 304 | |||
Totaal | 105 | -105 | 14 | 3 | 11 | -91 | 3 | 94 | |||
Totaal | 2.474 | -2.474 | 1.959 | 1.959 | -515 | 515 | |||||
Totaal | 74 | -74 | 31 | 31 | -43 | 43 | |||||
Totaal | 193 | -193 | 172 | 62 | 110 | -21 | 62 | 83 | |||
Totaal | 5.010 | 140 | -4.870 | 5.010 | 126 | 4.884 | -14 | -14 | |||
Totaal | 103 | -103 | 103 | 103 | |||||||
Totaal | 212 | -212 | 212 | 212 | |||||||
Totaal | -130 | 130 | 130 | -130 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 19 | 19 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 109 | -109 | 106 | 106 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 70 | -70 | 69 | 69 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 44 | 44 | 44 | -44 | |||||||
Totaal | 1.899 | -1.899 | 2.002 | 2.002 | 103 | -103 | |||||
Totaal | 3.676 | 6 | -3.670 | 3.210 | -195 | 3.405 | -466 | -201 | 265 | ||
Totaal | 52 | 90 | 38 | 24 | 39 | -15 | -28 | -51 | -23 | ||
Totaal | 191 | 191 | 342 | -342 | 151 | 151 | |||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | -6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
Totaal | 12.077 | -12.077 | 11.341 | 11.341 | -736 | 736 | |||||
Totaal | 475 | 3 | -472 | 332 | 2 | 330 | -143 | -1 | 142 | ||
Totaal | 1.297 | -1.297 | 1.033 | 1.033 | -264 | 264 | |||||
Totaal | 19.653 | -19.653 | 18.073 | 18.073 | -1.580 | 1.580 | |||||
Totaal | 2.948 | 279 | -2.669 | 2.481 | 273 | 2.208 | -467 | -6 | 461 | ||
Totaal | 31 | -31 | 72 | 51 | 21 | 41 | 51 | 10 | |||
Totaal | 5 | -5 | 5 | 5 | |||||||
Totaal | 670 | 670 | 62 | -62 | -608 | -608 | |||||
Totaal | 55 | -55 | 56 | 56 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 290 | -290 | 844 | 844 | 554 | -554 | |||||
Totaal | 1.650 | -1.650 | 1.319 | 43 | 1.276 | -331 | 43 | 374 | |||
Totaal | 640 | 642 | 2 | 600 | 600 | -40 | -42 | -2 | |||
Totaal | 1.436 | -1.436 | 1.436 | 1.436 | |||||||
Totaal | 99 | -99 | 99 | 99 | |||||||
Totaal | 1.689 | -1.689 | 1.688 | 1.688 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 275 | -275 | 275 | 275 | |||||||
Totaal | 100 | -100 | 100 | 100 | |||||||
Totaal | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
Totaal | 1.461 | -1.461 | 1.009 | 1.009 | -452 | 452 | |||||
Totaal | 44.929 | -44.929 | 45.841 | 119 | 45.722 | 912 | 119 | -793 | |||
Totaal | 673 | -673 | 2.118 | 2.118 | 1.445 | -1.445 | |||||
Totaal | 216 | -216 | 216 | 216 | |||||||
Totaal | 625 | 887 | 262 | 630 | 896 | -266 | 5 | 9 | 4 | ||
Totaal | 381 | 50 | -331 | 452 | 71 | 381 | 71 | 21 | -50 | ||
Totaal | 340 | -340 | 340 | 340 | |||||||
Totaal | 2.003 | -2.003 | 2.003 | 2.003 | |||||||
Totaal | 699 | -699 | 460 | 460 | -239 | 239 | |||||
Totaal | 3.089 | 3.089 | 1.811 | -1.811 | -1.278 | -1.278 | |||||
Totaal | 55 | -55 | 56 | 56 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 207 | -207 | 207 | 207 | |||||||
Totaal | 233 | 171 | -62 | 277 | 219 | 58 | 44 | 48 | 4 | ||
Totaal | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | 55 | 55 | |||||||
Totaal | 1.314 | -1.314 | 1.277 | 60 | 1.217 | -37 | 60 | 97 | |||
Totaal | 122 | -122 | 153 | 153 | 31 | -31 | |||||
Totaal | 384 | -384 | 125 | 125 | -259 | 259 | |||||
Totaal | 92 | 92 | 92 | -92 | |||||||
Totaal | 797 | 797 | 797 | -797 | |||||||
Totaal | 3.586 | -3.586 | 3.645 | 3.645 | 59 | -59 | |||||
Totaal | 223 | -223 | 223 | 223 | |||||||
Totaal | 243 | -243 | -66 | -66 | -309 | 309 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 1.941 | -1.941 | 1.922 | 1.922 | -19 | 19 | |||||
Totaal | 27 | -27 | -27 | 27 | |||||||
Totaal | 151 | -151 | 151 | 151 | |||||||
Totaal | 23 | -23 | 48 | 48 | 25 | -25 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
Totaal | 611 | -611 | 260 | 260 | -351 | 351 | |||||
Totaal | 1.020 | -1.020 | 1.371 | 1.371 | 351 | -351 | |||||
Totaal | 31 | -31 | 31 | 31 | |||||||
Totaal | 265 | -265 | 56 | 56 | -209 | 209 | |||||
Totaal | 498 | -498 | -498 | 498 | |||||||
Totaal | 476 | 476 | 476 | -476 | |||||||
Totaal | 81 | -81 | 6 | 6 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
Totaal | 92 | 92 | 92 | -92 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | -10 | 10 | |||||||
Totaal | 1.548 | -1.548 | 1.431 | 1.431 | -117 | 117 | |||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 90 | -90 | 46 | 46 | -44 | 44 | |||||
Totaal | 24 | -24 | -24 | 24 | |||||||
Totaal | 14 | -14 | 11 | 11 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 30 | -30 | 31 | 31 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 7 | -7 | -7 | 7 | |||||||
Totaal | 1.262 | -1.262 | 1.262 | 1.262 | |||||||
Totaal | 109 | 109 | 109 | -109 | |||||||
Totaal | 97 | -97 | 89 | 89 | -8 | 8 | |||||
Totaal | 695 | 695 | 694 | -694 | -1 | -1 | |||||
Totaal | 35 | -35 | 28 | 28 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 155 | -155 | 157 | 157 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
Totaal | 34 | -34 | 24 | 24 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 128 | -128 | 19 | 19 | -109 | 109 | |||||
Totaal | 399 | 399 | 402 | -402 | 3 | 3 | |||||
Totaal | 69 | -69 | 54 | 54 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 102 | -102 | 107 | 107 | 5 | -5 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 44 | -44 | 33 | 33 | -11 | 11 | |||||
Totaal | 104 | -104 | 138 | 138 | 34 | -34 | |||||
Totaal | 374 | 374 | 375 | -375 | 1 | 1 | |||||
Totaal | 103 | -103 | 81 | 81 | -22 | 22 | |||||
Totaal | 201 | -201 | 210 | 210 | 9 | -9 | |||||
Totaal | 22 | -22 | 22 | 22 | |||||||
Totaal | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
Totaal | 64 | -64 | 121 | 121 | 57 | -57 | |||||
Totaal | 184 | 184 | 184 | -184 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | 24 | 24 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 60 | -60 | 63 | 63 | 3 | -3 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 88 | -88 | 1 | 1 | -87 | 87 | |||||
Totaal | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
Totaal | 478 | -478 | 478 | 478 | |||||||
Totaal | 39 | -39 | 39 | 39 | |||||||
Totaal | 51 | -51 | 51 | 51 | |||||||
Totaal | 454 | -454 | 539 | 539 | 85 | -85 | |||||
Totaal | 166 | -166 | 80 | 80 | -86 | 86 | |||||
Totaal | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
Totaal | 174 | -174 | 183 | 183 | 9 | -9 | |||||
Totaal | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 107 | -107 | 105 | 105 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 438 | -438 | 388 | 388 | -50 | 50 | |||||
Totaal | 5.011 | -5.011 | 4.937 | 4.937 | -74 | 74 | |||||
Totaal | 230 | -230 | 230 | 230 | |||||||
Totaal | 105 | -105 | 14 | 14 | -91 | 91 | |||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
Totaal | 2.474 | -2.474 | 1.577 | 1.577 | -897 | 897 | |||||
Totaal | 382 | 382 | 382 | -382 | |||||||
Totaal | 74 | -74 | 25 | 25 | -49 | 49 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 193 | -193 | 108 | 108 | -85 | 85 | |||||
Totaal | 62 | -62 | 62 | 62 | |||||||
Totaal | 64 | 64 | 64 | -64 | |||||||
Totaal | 140 | 140 | 126 | -126 | -14 | -14 | |||||
Totaal | 5.010 | -5.010 | 5.010 | 5.010 | |||||||
Totaal | 103 | -103 | 103 | 103 | |||||||
Totaal | 6 | -6 | -68 | -68 | -74 | 74 | |||||
Totaal | 194 | -194 | 276 | 276 | 82 | -82 | |||||
Totaal | 12 | -12 | -12 | 12 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | -130 | 130 | 130 | -130 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 19 | 19 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 109 | -109 | 106 | 106 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 70 | -70 | 4 | 4 | -66 | 66 | |||||
Totaal | 65 | 65 | 65 | -65 | |||||||
Totaal | 42 | 42 | 42 | -42 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 1.898 | -1.898 | 1.973 | 1.973 | 75 | -75 | |||||
Totaal | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 15 | 15 | 15 | -15 | |||||||
Totaal | 3.676 | -3.676 | 3.067 | 3.067 | -609 | 609 | |||||
Totaal | 6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 135 | 135 | 135 | -135 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | -199 | 199 | -199 | -199 | |||||||
Totaal | 90 | 90 | 39 | -39 | -51 | -51 | |||||
Totaal | 23 | -23 | 16 | 16 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 29 | -29 | 8 | 8 | -21 | 21 | |||||
Totaal | 191 | 191 | -191 | -191 | |||||||
Totaal | 342 | -342 | 342 | 342 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | -6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
Totaal | 12.617 | -12.617 | 11.341 | 11.341 | -1.276 | 1.276 | |||||
Totaal | -540 | 540 | 540 | -540 | |||||||
Totaal | 475 | -475 | 326 | 326 | -149 | 149 | |||||
Totaal | 3 | 3 | 2 | -2 | -1 | -1 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 1.297 | -1.297 | 1.033 | 1.033 | -264 | 264 | |||||
Totaal | 21.603 | -21.603 | 18.067 | 18.067 | -3.536 | 3.536 | |||||
Totaal | -1.950 | 1.950 | 1.950 | -1.950 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 2.948 | -2.948 | 2.333 | 2.333 | -615 | 615 | |||||
Totaal | 148 | 148 | 148 | -148 | |||||||
Totaal | 32 | 32 | -32 | -32 | |||||||
Totaal | 247 | 247 | 180 | -180 | -67 | -67 | |||||
Totaal | 93 | -93 | 93 | 93 | |||||||
Totaal | 51 | -51 | 51 | 51 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | 18 | 18 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 54 | 54 | 54 | -54 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | 5 | 5 | |||||||
Totaal | 670 | 670 | -670 | -670 | |||||||
Totaal | 62 | -62 | 62 | 62 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
Totaal | 56 | 56 | 56 | -56 | |||||||
Totaal | 290 | -290 | 767 | 767 | 477 | -477 | |||||
Totaal | 77 | 77 | 77 | -77 | |||||||
Totaal | 826 | -826 | 1.006 | 1.006 | 180 | -180 | |||||
Totaal | 43 | -43 | 43 | 43 | |||||||
Totaal | 16 | 16 | 16 | -16 | |||||||
Totaal | 884 | -884 | 228 | 228 | -656 | 656 | |||||
Totaal | -60 | 60 | 60 | -60 | |||||||
Totaal | 25 | 25 | 25 | -25 | |||||||
Totaal | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 642 | 642 | 600 | -600 | -42 | -42 | |||||
Totaal | 640 | -640 | 600 | 600 | -40 | 40 | |||||
Totaal | 1.436 | -1.436 | 1.436 | 1.436 | |||||||
Totaal | 99 | -99 | 99 | 99 | |||||||
Totaal | 1.689 | -1.689 | 1.685 | 1.685 | -4 | 4 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 275 | -275 | 275 | 275 | |||||||
Totaal | 100 | -100 | 95 | 95 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
Totaal | 1.461 | -1.461 | -39 | -39 | -1.500 | 1.500 | |||||
Totaal | 40 | 40 | 40 | -40 | |||||||
Totaal | 1.008 | 1.008 | 1.008 | -1.008 | |||||||
Totaal | 44.929 | -44.929 | 45.837 | 45.837 | 908 | -908 | |||||
Totaal | 69 | -69 | 69 | 69 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 50 | -50 | 50 | 50 | |||||||
Totaal | 673 | -673 | 203 | 203 | -470 | 470 | |||||
Totaal | 3.710 | 3.710 | 3.710 | -3.710 | |||||||
Totaal | -1.795 | -1.795 | -1.795 | 1.795 | |||||||
Totaal | 216 | -216 | 216 | 216 | |||||||
Totaal | 877 | 877 | 880 | -880 | 3 | 3 | |||||
Totaal | 10 | 10 | 16 | -16 | 6 | 6 | |||||
Totaal | 140 | -140 | 110 | 110 | -30 | 30 | |||||
Totaal | 366 | -366 | 377 | 377 | 11 | -11 | |||||
Totaal | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
Totaal | 35 | -35 | 55 | 55 | 20 | -20 | |||||
Totaal | 7 | -7 | 11 | 11 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 29 | -29 | 29 | 29 | |||||||
Totaal | 39 | -39 | 39 | 39 | |||||||
Totaal | 331 | -331 | 115 | 115 | -216 | 216 | |||||
Totaal | 50 | 50 | -50 | -50 | |||||||
Totaal | 25 | 25 | 25 | -25 | |||||||
Totaal | 69 | -69 | 69 | 69 | |||||||
Totaal | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
Totaal | 50 | -50 | 122 | 122 | 72 | -72 | |||||
Totaal | 172 | 172 | 172 | -172 | |||||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
Totaal | 340 | -340 | 340 | 340 | |||||||
Totaal | 2.003 | -2.003 | 2.003 | 2.003 | |||||||
Totaal | 699 | -699 | 460 | 460 | -239 | 239 | |||||
Totaal | 3.089 | 3.089 | -3.089 | -3.089 | |||||||
Totaal | 1.811 | -1.811 | 1.811 | 1.811 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
Totaal | 56 | 56 | 56 | -56 | |||||||
Totaal | 74 | 74 | 74 | -74 | |||||||
Totaal | 207 | -207 | 133 | 133 | -74 | 74 | |||||
Totaal | 180 | -180 | 180 | 180 | |||||||
Totaal | 53 | -53 | 40 | 40 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 84 | -84 | 84 | 84 | |||||||
Totaal | 171 | 171 | 100 | -100 | -71 | -71 | |||||
Totaal | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 35 | -35 | 35 | 35 | |||||||
Totaal | 17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 75 | -75 | 61 | 61 | -14 | 14 | |||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | 55 | 55 | |||||||
Totaal | 60 | -60 | 60 | 60 | |||||||
Totaal | 1.314 | -1.314 | -1.314 | 1.314 | |||||||
Totaal | 1.277 | 1.277 | 1.277 | -1.277 | |||||||
Totaal | 122 | -122 | 153 | 153 | 31 | -31 | |||||
Totaal | 374 | -374 | 74 | 74 | -300 | 300 | |||||
Totaal | 38 | 38 | 38 | -38 | |||||||
Totaal | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 4 | 4 | -6 | 6 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 13.922 | 1.763 | -12.159 | 13.074 | 2.204 | 10.870 | -848 | 441 | 1.289 | ||
6.2 Wijkteams | 13.775 | 140 | -13.635 | 13.117 | 421 | 12.696 | -658 | 281 | 939 | ||
6.5 Arbeidsparticipatie | 199 | -199 | 238 | 238 | 39 | -39 | |||||
6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 5.648 | 287 | -5.361 | 5.257 | 180 | 5.077 | -391 | -107 | 284 | ||
6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ | 36.826 | 952 | -35.874 | 34.232 | 393 | 33.839 | -2.594 | -559 | 2.035 | ||
6.81 Geëscaleerde zorg 18+ | 57.803 | 4.839 | -52.964 | 59.218 | 3.759 | 55.459 | 1.415 | -1.080 | -2.495 | ||
7.1 Volksgezondheid | 1.875 | -1.875 | 1.610 | 60 | 1.550 | -265 | 60 | 325 | |||
Saldo | 130.048 | 7.981 | -122.067 | 126.746 | 7.017 | 119.729 | -3.302 | -964 | 2.338 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 92 | 92 | 797 | 92 | 705 | 797 | -797 | ||||
Totaal | 130.048 | 8.073 | -121.975 | 127.543 | 7.109 | 120.434 | -2.505 | -964 | 1.541 |