2.1 Verkeer en vervoer
Lasten | bedragen x € 1.000,- | ||||
Toelichting | Bedrag | I/S | |||
Verkeersinnovatie Op dit moment wordt samen met de provincie bekeken in hoeverre alternatieve vervoermogelijkheden kunnen worden ingezet in die wijken waar de reguliere buslijnen zijn vervallen. Het restantbudget ter hoogte van € 300.000 wordt meegenomen naar 2021 voor vraagafhankelijke initiatieven die gericht zijn op het vergroten van de vervoersmogelijkheden van inwoners aanvullend op het reguliere vervoer. | Voordeel | 700 | I | ||
---|---|---|---|---|---|
Electrificering parkeergarage Haven Centrum | Voordeel | 225 | I | ||
Investeringen verkeer en vervoer | Voordeel | 125 | I | ||
Verduurzaming parkeergarage Koningshaven | Voordeel | 150 | I | ||
De verlenging en verbreding van het fietspad Imbosweg loopt door in 2021. Het budget (€ 102.650) wordt meegenomen naar 2021. Dit voordeel wordt verrekend met de Reserve overlopende projecten. | Voordeel | 103 | I | ||
Het aanbrengen van bewegwijzering heeft in 2020 een vertraging opgelopen in het aanbestedingstraject. Hierdoor loopt € 35.000 over naar 2021. | Voordeel | 35 | I | ||
Eén keer in de 2 jaar inspecteren, onderzoeken en meten we de kwaliteit van onze wegen. De huidige cyclus is in 2020 gestart en wordt in 2021 afgerond. | Voordeel | 60 | I | ||
Vitens en Liander zijn in Apeldoorn kilometers leidingen aan het vervangen. Na vervanging van de leidingen dienen de saneringsplekken weer hersteld te worden. Een aantal saneringen is eind 2020 afgerond. Het herstel dient echter in 2021 nog plaats te vinden. De financiële middelen zijn reeds in 2020 ontvangen. Wij laten € 30.000 overlopen naar 2021. | Voordeel | 30 | I | ||
Tunnel laan van Osseveld | Voordeel | 353 | I | ||
G.P. Duuringlaan | Voordeel | 50 | I | ||
Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 | Voordeel | 42 | I | ||
Totaal lasten | Voordeel | 1.873 |