Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
7.3 Afval | 19.144 | 24.014 | 4.870 | 20.024 | 24.625 | -4.601 | 880 | 611 | -269 | 7.3 Afval Toelichting 7.3 AfvalLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S CIRCULAIRE ECONOMIE Op de budgetten voor Circulaire economie (inclusief kwartiermaker) hebben we ruim € 205.000 minder uitgegeven met de volgende redenen: Voordeel 205 I AFVAL Het afvaldossier was de afgelopen jaren op tal van onderdelen sterk in beweging. Belangrijkste factor was de implementatie van het omgekeerd inzamelen. Daarnaast speelde er de systeemwijziging bij het Afvalfonds van de vergoeding van de kosten voor PMD. De grootste plussen en minnen zijn als volgt samen te vatten: Het voordeel op de lasten bedraagt € 277.000. Voordeel 277 I VOORZIENING AFVALSTOFFENHEFFING Naast de hier genoemde voor- en nadelen kan er minder compensabele BTW aan de voorziening worden doorbelast. De belastingdienst heeft namelijk recent besloten om de BTW voor het gescheiden inzamelen niet meer te beschouwen als compensabele BTW, maar als ondernemers BTW. Het gaat om een niet voorzien voordeel voor de voorziening. Per saldo wordt € 630.000 minder doorbelast aan de voorziening. Nadeel 1.650 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 288 I Totaal lasten Nadeel 880 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S AFVAL Er waren (incidentele) meevallers van afgelopen jaren van € 455.000. De opbrengsten uit het Afvalfonds voor het ingezamelde PMD vindt plaats door jaarlijkse bevoorschotting en de afrekening conform het oude systeem vindt pas enkele jaren later plaats. Dit maakt het monitoren van de baten erg lastig. De afrekeningen over 2017 en 2018 (definitief) en 2020 (voorlopig) vielen gunstiger uit dan geraamd, vanwege een gering percentage afkeur. Daarnaast ontvingen we € 590.000 hogere baten uit de afvalstoffenheffing vanwege extra aansluitingen. Verder was de opbrengst uit het Afvalfonds € 300.000 lager dan begroot omdat de vergoeding voor het sorteren is vervallen. De totale baten waren € 745.000 hoger dan begroot. Voordeel 745 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 134 I Totaal baten Voordeel 611 | |
7.4 Milieubeheer | 9.142 | 2.159 | -6.983 | 7.789 | 8.047 | -258 | -1.353 | 5.888 | 7.241 | 7.4 Milieubeheer Toelichting 7.4 MilieubeheerLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S De exploitatie van 2019 van de OVIJ gaf een voordelig jaarrekeningresultaat. Het aandeel van Apeldoorn in dat voordelige resultaat is in 2020 terugbetaald. Tegenover dit voordeel staat een bijdrage van Apeldoorn in aflopende frictiekosten bij de OVIJ. Per saldo was sprake van een voordeel van € 170.000. Voordeel 170 I Er is € 250.000 terug ontvangen van de OVIJ voor minder uitgevoerde werkzaamheden: Voordeel 250 I Er is mede door de Coronamaatregelen minder aandacht besteed aan het monitoren van asbestdaken waardoor € 55.000 minder is uitgegeven. Om deze taak alsnog uit te voeren nemen we dit budget mee naar 2021. Daarnaast is € 55.000 minder uitgegeven op het uitbestedingsbudget, maar € 88.000 meer uitgegeven voor gebiedsgericht grondwaterbeheer. Per saldo € 22.000 minder lasten dan begroot. Voordeel 22 I Voor gevelsanering is in 2020 € 200.000 uitgegeven. Tegenover deze lasten staan inkomsten die bij de baten zijn verantwoord. Tegenover de lasten staan subsidies aan de batenkant. Nadeel 200 I Grootschalige Duurzame Energie Realisatie van zonneparken is minder hard gegaan dan in de eerste instantie gedacht. Dit heeft te maken met weerstand vanuit het buitengebied, de concept-RES en de behoefte van de Raad om een extra PMA hierover te voeren. Voordeel 305 I Energietransitie De Maten Door uitval van de projectleider en door Corona hebben we weinig kosten voor de projectleider gehad en zijn er binnen het project fors minder activiteiten uitgevoerd. Voordeel 172 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 630 I Totaal lasten Voordeel 1.349 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Voor gevelsanering is in 2020 € 200.000 ontvangen ter dekking van de lasten. De kosten voor gevelsanering zijn verantwoord aan de lastenkant. Voordeel 200 I Voor gebiedsgericht grondwaterbeheer zijn dit jaar wel uitgaven gedaan, maar zijn geen inkomsten ontvangen. De mutaties lopen via de daarvoor bestemde reserve. Nadeel 200 I In 2018 en verdere jaren is voor intensivering toezicht/handhaving op energiebesparende maatregelen budget beschikbaar gekomen. Het gaat om energie besparende voorzieningen en maatregelen die door bedrijven dienen te worden uitgevoerd aan de “gebouwde schil van bedrijfspanden” (muren, dak en glas), verlichting en specifiek bij bepaalde branches behorende maatregelen zoals het gebruik van perslucht, koeling ed.. Aan de OVIJ is opgedragen om dit beleid/controles uit te voeren. Naast het gemeentelijke budget, hebben we met succes een beroep gedaan op de stimuleringssubsidieregeling van de provincie. De basis is het “Plan van Aanpak EML controles” (EML staat voor “erkende maatregelen lijst”). Vanwege de Corona-maatregelen kon een deel van de activiteiten bij bedrijven, bijvoorbeeld bij horecagelegenheden, niet volledig/lastig worden uitgevoerd. We nemen daarom € 80.000 mee naar 2021 om alsnog controles uit te kunnen voeren. Overigens is aan de OVIJ gevraagd om het beleid ten aanzien van de intensivering van het toezicht op energiebesparende maatregelen begin 2021 te evalueren. Voordeel 80 I De Rijkssubsidie ad € 5.680k voor de proef om Kerschoten (gedeeltelijk) aardgasvrij te maken. Dit bedrag wordt aan de BROA toegevoegd. Voordeel 5.680 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 129 I Totaal baten Voordeel 5.889 | |
07300001 Aanslag afvalstoffenheffing | 587 | -587 | 587 | 587 | |||||||
07300002 Afvalverzameling/-verwerking | 371 | 698 | 327 | 349 | 708 | -359 | -22 | 10 | 32 | ||
07300013 Inzameling afval | 11.649 | -11.649 | 10.073 | 10.073 | -1.576 | 1.576 | |||||
07300014 Verwerking afval | 4.883 | -4.883 | 3.490 | 3.490 | -1.393 | 1.393 | |||||
07300019 Ondergrondse containers | -2 | -2 | -2 | 2 | |||||||
07300020 Beheer milieupark overslaglocatie | 111 | -111 | 107 | 107 | -4 | 4 | |||||
07300023 Overige (huishoudelijk) afval | 234 | 202 | -32 | 527 | 92 | 435 | 293 | -110 | -403 | ||
07300024 Regie afval | 271 | -271 | 50 | 50 | -221 | 221 | |||||
07300026 Retourpunten | 37 | 37 | 37 | -37 | |||||||
07300027 Afvalfonds bcf | 2.375 | 2.375 | 79 | -10.420 | 10.499 | 79 | -12.795 | -12.874 | |||
07300029 Afvalstoffenheffing | 20.626 | 20.626 | 34 | 21.240 | -21.206 | 34 | 614 | 580 | |||
07300031 Loonkosten taakveld 7.3 RL | 320 | -320 | 320 | 320 | |||||||
07300034 Circulaire economie | 493 | 113 | -380 | 265 | 46 | 219 | -228 | -67 | 161 | ||
07300037 Voorziening Huisvuilrecht TV 7.3 | 1.646 | 1.646 | 1.646 | -1.646 | |||||||
07300038 Area055 - Cleantech werk | 225 | -225 | 81 | 81 | -144 | 144 | |||||
07300040 Afvalfonds btw | 2.381 | 12.959 | -10.578 | 2.381 | 12.959 | 10.578 | |||||
07400001 Loonkosten taakveld 7.4 RL | 644 | -644 | 644 | 644 | |||||||
07400002 Kosten OVIJ | 4.186 | 173 | -4.013 | 3.758 | 199 | 3.559 | -428 | 26 | 454 | ||
07400003 UB milieubeheer | 61 | -61 | 6 | 30 | -24 | -55 | 30 | 85 | |||
07400005 Energietransitie | 1.049 | -1.049 | 744 | 40 | 704 | -305 | 40 | 345 | |||
07400007 Energieopbrengst Hoenderparkweg | 20 | 40 | 20 | -20 | -40 | -20 | |||||
07400015 Gevelsanering diverse projecten | 202 | 202 | 202 | 202 | |||||||
07400016 Renovatiesprong Apeldoorn | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
07400017 Expl gebiedsgericht grondwaterbeheer | 233 | 199 | -34 | 288 | 288 | 55 | -199 | -254 | |||
07400018 Monitoring asbestdaken | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
07400019 Regeling Premie op actie energietr. | 25 | -25 | 3 | 3 | -22 | 22 | |||||
07400020 cVVP Interregionaal Subs.proj Europa | 46 | 75 | 29 | 82 | 74 | 8 | 36 | -1 | -37 | ||
07400023 Intensivering toezicht/handhaving | 223 | -223 | 202 | 62 | 140 | -21 | 62 | 83 | |||
07400024 Energietransitie De Maten | 185 | -185 | 13 | 13 | -172 | 172 | |||||
07400025 Subsidie coll zonne-energieprojecten | 50 | -50 | 8 | 8 | -42 | 42 | |||||
07400027 Energieloket | 219 | -219 | 445 | 89 | 356 | 226 | 89 | -137 | |||
07400028 Energietrans. Kerschoten | 218 | -218 | 174 | 5.679 | -5.505 | -44 | 5.679 | 5.723 | |||
07400030 Regeling reductie energ.verbruik | 1.928 | 1.672 | -256 | 1.217 | 1.672 | -455 | -711 | 711 | |||
4503 Inkomensoverdrachten gemeentschappelijke regelingen | 587 | -587 | 587 | 587 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 24 | -24 | 4 | 4 | -20 | 20 | |||||
4422 Waterschapslasten | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
8450 Huren | 698 | 698 | 708 | -708 | 10 | 10 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 49 | -49 | 38 | 38 | -11 | 11 | |||||
4820 Afschrijvingen | 178 | -178 | 182 | 182 | 4 | -4 | |||||
4480 Adviezen | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4420 Belastingen | 26 | -26 | 27 | 27 | 1 | -1 | |||||
4490 Verzekeringen | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 83 | -83 | 83 | 83 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 11.649 | -11.649 | 10.073 | 10.073 | -1.576 | 1.576 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 4.883 | -4.883 | 3.490 | 3.490 | -1.393 | 1.393 | |||||
4410 Nuts | -2 | -2 | -2 | 2 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 22 | -22 | 17 | 17 | -5 | 5 | |||||
4820 Afschrijvingen | 89 | -89 | 90 | 90 | 1 | -1 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 187 | 187 | 115 | -115 | -72 | -72 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 348 | -348 | 253 | 253 | -95 | 95 | |||||
4402 Stelposten | -382 | 382 | 382 | -382 | |||||||
4360 Subsidies | 268 | -268 | 268 | 268 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 15 | 15 | -23 | 23 | -38 | -38 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 271 | -271 | 32 | 32 | -239 | 239 | |||||
4480 Adviezen | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 37 | 37 | 37 | -37 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | -10.420 | 10.420 | -10.420 | -10.420 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 2.375 | 2.375 | -2.375 | -2.375 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 79 | 79 | 79 | -79 | |||||||
8250 Leges en andere rechten | 20.626 | 20.626 | 21.089 | -21.089 | 463 | 463 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 151 | -151 | 151 | 151 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 320 | -320 | 320 | 320 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 296 | -296 | 32 | 32 | -264 | 264 | |||||
8507 Inkomensoverdrachten Europese Uni | 113 | 113 | -113 | -113 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 15 | 15 | 15 | -15 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 197 | -197 | 218 | 218 | 21 | -21 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 1.646 | 1.646 | 1.646 | -1.646 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 225 | -225 | 1 | 1 | -224 | 224 | |||||
4360 Subsidies | 80 | 80 | 80 | -80 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 12.959 | -12.959 | 12.959 | 12.959 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2.381 | 2.381 | 2.381 | -2.381 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 644 | -644 | 644 | 644 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 4.186 | -4.186 | 3.758 | 3.758 | -428 | 428 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 173 | 173 | 142 | -142 | -31 | -31 | |||||
8140 Uitgeleend personeel | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 61 | -61 | 2 | 2 | -59 | 59 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 30 | -30 | 30 | 30 | |||||||
4480 Adviezen | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1.049 | -1.049 | 61 | 61 | -988 | 988 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 43 | 43 | 43 | -43 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 69 | 69 | 69 | -69 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 40 | -40 | 40 | 40 | |||||||
4480 Adviezen | 567 | 567 | 567 | -567 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 20 | -20 | -20 | 20 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 40 | 40 | -40 | -40 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 181 | 181 | 181 | -181 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 202 | -202 | 202 | 202 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 199 | -199 | 2 | 2 | -197 | 197 | |||||
4712 Bodemsanering | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 199 | 199 | -199 | -199 | |||||||
4410 Nuts | -1 | -1 | -1 | 1 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 8 | -8 | 8 | 8 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 26 | -26 | 264 | 264 | 238 | -238 | |||||
4480 Adviezen | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4422 Waterschapslasten | -11 | -11 | -11 | 11 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
4360 Subsidies | 25 | -25 | 3 | 3 | -22 | 22 | |||||
8507 Inkomensoverdrachten Europese Uni | 75 | 75 | -75 | -75 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provicies | 74 | -74 | 74 | 74 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 46 | -46 | 79 | 79 | 33 | -33 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 223 | -223 | 202 | 202 | -21 | 21 | |||||
8504 Inkomensoverdrachten provicies | 62 | -62 | 62 | 62 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 185 | -185 | 11 | 11 | -174 | 174 | |||||
4360 Subsidies | 50 | -50 | 8 | 8 | -42 | 42 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 219 | -219 | 189 | 189 | -30 | 30 | |||||
8504 Inkomensoverdrachten provicies | 89 | -89 | 89 | 89 | |||||||
4480 Adviezen | 35 | 35 | 35 | -35 | |||||||
4410 Nuts | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 195 | 195 | 195 | -195 | |||||||
4360 Subsidies | 25 | 25 | 25 | -25 | |||||||
4480 Adviezen | 133 | 133 | 133 | -133 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 218 | -218 | 14 | 14 | -204 | 204 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 48 | -48 | 48 | 48 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 5.631 | -5.631 | 5.631 | 5.631 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 1.672 | 1.672 | 1.672 | -1.672 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1.928 | -1.928 | 542 | 542 | -1.386 | 1.386 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 121 | 121 | 121 | -121 | |||||||
4360 Subsidies | 554 | 554 | 554 | -554 | |||||||
Saldo | 28.286 | 26.173 | -2.113 | 27.813 | 32.672 | -4.859 | -473 | 6.499 | 6.972 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 2.529 | 2.743 | 214 | 8.555 | 2.300 | 6.255 | 6.026 | -443 | -6.469 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting 0.10 Mutaties reservesLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Reserve overlopende projecten (ROP): Nadeel 340 I Voor de projecten voor gebiedsgericht grondwaterbeheer zijn dit jaar geen inkomsten ontvangen. De storting in de reserve is daarom lager dan geraamd. Lasten en baten fluctueren ieder jaar. De verschillen ten opzichte van de geraamde bedragen worden verrekend met de reserve, Voordeel 200 I Voor de Europese projecten Cityloops, Sharepair, ThreeC en Smartwaste hebben we € 70.000 minder ontvangen. Dit betekent een lagere storting in de reserve. Voordeel 70 I De Rijksbijdrage ad € 5.680k voor de proef om Kerschoten (gedeeltelijk) aardgasvrij te maken is in 2020 niet besteed. Dit bedrag wordt aan de BROA toegevoegd. Nadeel 5.680 I In de sfeer van de energietransitie is in 2020 minder uitgegeven dan geraamd. Hiervan wordt € 280k aan de R.O.P. toegevoegd. Nadeel 280 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 4 I Totaal lasten Nadeel 6.026 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Er is voor de projecten voor gebiedsgericht grondwaterbeheer € 88.000 meer uitgegeven dan geraamd. Derhalve wordt meer aan de reserve onttrokken. Lasten en baten fluctueren ieder jaar. De verschillen ten opzichte van de geraamde bedragen worden verrekend met de reserve, Voordeel 88 I Voor de Europese projecten Cityloops, Sharepair, ThreeC en Smartwaste hebben we € 40.000 minder besteed dan begroot. Dit betekent een ontrekking uit de reserve. Voordeel 40 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 571 I Totaal baten Voordeel 443 | |
00990055 Rop p4 | 525 | 525 | 636 | 525 | 111 | 636 | -636 | ||||
00990064 Resvgebiedsgericht grondwaterbeheer | 199 | 199 | 288 | -288 | -199 | 89 | 288 | ||||
00990066 Reserve BROA prg4 | 1.860 | 2.019 | 159 | 7.419 | 1.487 | 5.932 | 5.559 | -532 | -6.091 | ||
00990072 Algemene reserve programma 4 | 470 | -470 | 500 | 500 | 30 | -30 | |||||
Mutaties reserves | 525 | 525 | 636 | 525 | 111 | 636 | -636 | ||||
Mutaties reserves | 199 | 199 | 288 | -288 | -199 | 89 | 288 | ||||
Mutaties reserves | 1.860 | 2.019 | 159 | 7.419 | 1.487 | 5.932 | 5.559 | -532 | -6.091 | ||
Mutaties reserves | 470 | -470 | 500 | 500 | 30 | -30 | |||||
8800 Mutaties reserves | 525 | 525 | 525 | -525 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 636 | 636 | 636 | -636 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 199 | 199 | 288 | -288 | 89 | 89 | |||||
4800 Mutaties reserves | 199 | -199 | -199 | 199 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 1.860 | -1.860 | 7.419 | 7.419 | 5.559 | -5.559 | |||||
8800 Mutaties reserves | 2.019 | 2.019 | 1.487 | -1.487 | -532 | -532 | |||||
4800 Mutaties reserves | 470 | -470 | 500 | 500 | 30 | -30 | |||||
Totaal | 30.815 | 28.916 | -1.899 | 36.368 | 34.972 | 1.396 | 5.553 | 6.056 | 503 | ||
Totaal | 2.529 | 2.743 | 214 | 8.555 | 2.300 | 6.255 | 6.026 | -443 | -6.469 | ||
Totaal | 19.144 | 24.014 | 4.870 | 20.024 | 24.625 | -4.601 | 880 | 611 | -269 | ||
Totaal | 9.142 | 2.159 | -6.983 | 7.789 | 8.047 | -258 | -1.353 | 5.888 | 7.241 | ||
Totaal | 525 | 525 | 636 | 525 | 111 | 636 | -636 | ||||
Totaal | 199 | 199 | 288 | -288 | -199 | 89 | 288 | ||||
Totaal | 1.860 | 2.019 | 159 | 7.419 | 1.487 | 5.932 | 5.559 | -532 | -6.091 | ||
Totaal | 470 | -470 | 500 | 500 | 30 | -30 | |||||
Totaal | 587 | -587 | 587 | 587 | |||||||
Totaal | 371 | 698 | 327 | 349 | 708 | -359 | -22 | 10 | 32 | ||
Totaal | 11.649 | -11.649 | 10.073 | 10.073 | -1.576 | 1.576 | |||||
Totaal | 4.883 | -4.883 | 3.490 | 3.490 | -1.393 | 1.393 | |||||
Totaal | -2 | -2 | -2 | 2 | |||||||
Totaal | 111 | -111 | 107 | 107 | -4 | 4 | |||||
Totaal | 234 | 202 | -32 | 527 | 92 | 435 | 293 | -110 | -403 | ||
Totaal | 271 | -271 | 50 | 50 | -221 | 221 | |||||
Totaal | 37 | 37 | 37 | -37 | |||||||
Totaal | 2.375 | 2.375 | 79 | -10.420 | 10.499 | 79 | -12.795 | -12.874 | |||
Totaal | 20.626 | 20.626 | 34 | 21.240 | -21.206 | 34 | 614 | 580 | |||
Totaal | 320 | -320 | 320 | 320 | |||||||
Totaal | 493 | 113 | -380 | 265 | 46 | 219 | -228 | -67 | 161 | ||
Totaal | 1.646 | 1.646 | 1.646 | -1.646 | |||||||
Totaal | 225 | -225 | 81 | 81 | -144 | 144 | |||||
Totaal | 2.381 | 12.959 | -10.578 | 2.381 | 12.959 | 10.578 | |||||
Totaal | 644 | -644 | 644 | 644 | |||||||
Totaal | 4.186 | 173 | -4.013 | 3.758 | 199 | 3.559 | -428 | 26 | 454 | ||
Totaal | 61 | -61 | 6 | 30 | -24 | -55 | 30 | 85 | |||
Totaal | 1.049 | -1.049 | 744 | 40 | 704 | -305 | 40 | 345 | |||
Totaal | 20 | 40 | 20 | -20 | -40 | -20 | |||||
Totaal | 202 | 202 | 202 | 202 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 233 | 199 | -34 | 288 | 288 | 55 | -199 | -254 | |||
Totaal | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
Totaal | 25 | -25 | 3 | 3 | -22 | 22 | |||||
Totaal | 46 | 75 | 29 | 82 | 74 | 8 | 36 | -1 | -37 | ||
Totaal | 223 | -223 | 202 | 62 | 140 | -21 | 62 | 83 | |||
Totaal | 185 | -185 | 13 | 13 | -172 | 172 | |||||
Totaal | 50 | -50 | 8 | 8 | -42 | 42 | |||||
Totaal | 219 | -219 | 445 | 89 | 356 | 226 | 89 | -137 | |||
Totaal | 218 | -218 | 174 | 5.679 | -5.505 | -44 | 5.679 | 5.723 | |||
Totaal | 1.928 | 1.672 | -256 | 1.217 | 1.672 | -455 | -711 | 711 | |||
Totaal | 525 | 525 | 525 | -525 | |||||||
Totaal | 636 | 636 | 636 | -636 | |||||||
Totaal | 199 | 199 | 288 | -288 | 89 | 89 | |||||
Totaal | 199 | -199 | -199 | 199 | |||||||
Totaal | 1.860 | -1.860 | 7.419 | 7.419 | 5.559 | -5.559 | |||||
Totaal | 2.019 | 2.019 | 1.487 | -1.487 | -532 | -532 | |||||
Totaal | 470 | -470 | 500 | 500 | 30 | -30 | |||||
Totaal | 587 | -587 | 587 | 587 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 4 | 4 | -20 | 20 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 698 | 698 | 708 | -708 | 10 | 10 | |||||
Totaal | 49 | -49 | 38 | 38 | -11 | 11 | |||||
Totaal | 178 | -178 | 182 | 182 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 26 | -26 | 27 | 27 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 83 | -83 | 83 | 83 | |||||||
Totaal | 11.649 | -11.649 | 10.073 | 10.073 | -1.576 | 1.576 | |||||
Totaal | 4.883 | -4.883 | 3.490 | 3.490 | -1.393 | 1.393 | |||||
Totaal | -2 | -2 | -2 | 2 | |||||||
Totaal | 22 | -22 | 17 | 17 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 89 | -89 | 90 | 90 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 187 | 187 | 115 | -115 | -72 | -72 | |||||
Totaal | 348 | -348 | 253 | 253 | -95 | 95 | |||||
Totaal | -382 | 382 | 382 | -382 | |||||||
Totaal | 268 | -268 | 268 | 268 | |||||||
Totaal | 15 | 15 | -23 | 23 | -38 | -38 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 271 | -271 | 32 | 32 | -239 | 239 | |||||
Totaal | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
Totaal | 37 | 37 | 37 | -37 | |||||||
Totaal | -10.420 | 10.420 | -10.420 | -10.420 | |||||||
Totaal | 2.375 | 2.375 | -2.375 | -2.375 | |||||||
Totaal | 79 | 79 | 79 | -79 | |||||||
Totaal | 20.626 | 20.626 | 21.089 | -21.089 | 463 | 463 | |||||
Totaal | 151 | -151 | 151 | 151 | |||||||
Totaal | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
Totaal | 320 | -320 | 320 | 320 | |||||||
Totaal | 296 | -296 | 32 | 32 | -264 | 264 | |||||
Totaal | 113 | 113 | -113 | -113 | |||||||
Totaal | 15 | 15 | 15 | -15 | |||||||
Totaal | 197 | -197 | 218 | 218 | 21 | -21 | |||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 1.646 | 1.646 | 1.646 | -1.646 | |||||||
Totaal | 225 | -225 | 1 | 1 | -224 | 224 | |||||
Totaal | 80 | 80 | 80 | -80 | |||||||
Totaal | 12.959 | -12.959 | 12.959 | 12.959 | |||||||
Totaal | 2.381 | 2.381 | 2.381 | -2.381 | |||||||
Totaal | 644 | -644 | 644 | 644 | |||||||
Totaal | 4.186 | -4.186 | 3.758 | 3.758 | -428 | 428 | |||||
Totaal | 173 | 173 | 142 | -142 | -31 | -31 | |||||
Totaal | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
Totaal | 61 | -61 | 2 | 2 | -59 | 59 | |||||
Totaal | 30 | -30 | 30 | 30 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 1.049 | -1.049 | 61 | 61 | -988 | 988 | |||||
Totaal | 43 | 43 | 43 | -43 | |||||||
Totaal | 69 | 69 | 69 | -69 | |||||||
Totaal | 40 | -40 | 40 | 40 | |||||||
Totaal | 567 | 567 | 567 | -567 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | -20 | 20 | |||||||
Totaal | 40 | 40 | -40 | -40 | |||||||
Totaal | 181 | 181 | 181 | -181 | |||||||
Totaal | 202 | -202 | 202 | 202 | |||||||
Totaal | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 199 | -199 | 2 | 2 | -197 | 197 | |||||
Totaal | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
Totaal | 199 | 199 | -199 | -199 | |||||||
Totaal | -1 | -1 | -1 | 1 | |||||||
Totaal | 8 | -8 | 8 | 8 | |||||||
Totaal | 26 | -26 | 264 | 264 | 238 | -238 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | -11 | -11 | -11 | 11 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
Totaal | 25 | -25 | 3 | 3 | -22 | 22 | |||||
Totaal | 75 | 75 | -75 | -75 | |||||||
Totaal | 74 | -74 | 74 | 74 | |||||||
Totaal | 46 | -46 | 79 | 79 | 33 | -33 | |||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 223 | -223 | 202 | 202 | -21 | 21 | |||||
Totaal | 62 | -62 | 62 | 62 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 185 | -185 | 11 | 11 | -174 | 174 | |||||
Totaal | 50 | -50 | 8 | 8 | -42 | 42 | |||||
Totaal | 219 | -219 | 189 | 189 | -30 | 30 | |||||
Totaal | 89 | -89 | 89 | 89 | |||||||
Totaal | 35 | 35 | 35 | -35 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 195 | 195 | 195 | -195 | |||||||
Totaal | 25 | 25 | 25 | -25 | |||||||
Totaal | 133 | 133 | 133 | -133 | |||||||
Totaal | 218 | -218 | 14 | 14 | -204 | 204 | |||||
Totaal | 27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
Totaal | 48 | -48 | 48 | 48 | |||||||
Totaal | 5.631 | -5.631 | 5.631 | 5.631 | |||||||
Totaal | 1.672 | 1.672 | 1.672 | -1.672 | |||||||
Totaal | 1.928 | -1.928 | 542 | 542 | -1.386 | 1.386 | |||||
Totaal | 121 | 121 | 121 | -121 | |||||||
Totaal | 554 | 554 | 554 | -554 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
7.3 Afval | 19.144 | 24.014 | 4.870 | 20.024 | 24.625 | -4.601 | 880 | 611 | -269 | ||
7.4 Milieubeheer | 9.142 | 2.159 | -6.983 | 7.789 | 8.047 | -258 | -1.353 | 5.888 | 7.241 | ||
Saldo | 28.286 | 26.173 | -2.113 | 27.813 | 32.672 | -4.859 | -473 | 6.499 | 6.972 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 2.529 | 2.743 | 214 | 8.555 | 2.300 | 6.255 | 6.026 | -443 | -6.469 | ||
Totaal | 30.815 | 28.916 | -1.899 | 36.368 | 34.972 | 1.396 | 5.553 | 6.056 | 503 |