Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
4.2 Onderwijshuisvesting | 19.428 | 809 | -18.619 | 24.597 | 1.253 | 23.344 | 5.169 | 444 | -4.725 | 4.2 Onderwijshuisvesting Toelichting 4.2 OnderwijshuisvestingLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S In de jaarrekening 2020 verantwoorden we op onderdeel onderwijshuisvesting een financieel nadeel van € 4,4 miljoen (€ 4,8 miljoen nadeel op de lasten en € 0,4 miljoen voordeel op de baten). Dit nadeel is met name een gevolg van extra afschrijving van onderwijs gebouwen van De Hoenderloo Groep (Pluryn) en een voordeel op reguliere baten en lasten onderwijshuisvesting. In 2020 heeft de zorginstelling Pluryn de activiteiten op De HoenderlooGroep beeindigd. Hierdoor zijn de gemeentelijk onderwijspanden op het terrein van De HoenderlooGroep niet meer in gebruik voor leerlingen. De marktwaarde van deze gebouwen is eind 2020 gewaardeerd op € 2 miljoen. Omdat de boekwaarde van deze gebouwen € 8 miljoen bedraagt, hebben we nu € 6 miljoen moeten afwaarderen. Deze extra afschrijving is een nadeel in de jaarrekening 2020 die niet financieel verrekend kan worden met de reserve onderwijshuisvesting. Nadeel 6.000 I Zonder de extra afwaardering op de onderwijsgebouwen De HoenderlooGroep hebben we in 2020 een eenmalig financieel voordeel van € 1,6 miljoen op onderwijshuisvesting. Dit voordeel bestaat uit een rentevoordeel van € 0,7 miljoen omdat de doorbelaste rente geraamd was op 1,4% en er uiteindelijk 1,1% rente is doorbelast als gevolg van lagere marktrente. Dit voordeel wordt, conform afspraak, niet verrekend met de reserve onderwijshuisvesting (het rentevoordeel is een algemeen rentevoordeel voor de jaarrekening van Apeldoorn) Voordeel 700 I Exclusief het nadeel als gevolg van extra afschrijving van de gebouwen De Hoenderloogroep en het voordeel als gevolg van de renteverlaging is in 2020 een voordeel van € 0,9 miljoen gerealiseerd. Dit voordeel bestaat uit: •Voordeel € 0,2 miljoen op kosten schade aan schoolgebouwen omdat er minder schade was dan geraamd in 2020. Als gevolg van dit voordeel in de reguliere exploitatie onderwijshuisvesting in 2020 wordt € 0,9 miljoen minder financiële dekking vanuit de reserve onderwijshuisvesting onttrokken dan geraamd. De bespaarde kosten uit 2020 komen in de komende jaren als extra uitgaven ten behoeve van de feitelijke uitvoering nieuw- en verbouw projecten (kadernota’s onderwijshuisvesting) vanaf 2021. Voordeel 900 I Hierboven is het totaal van de exploitatie van baten en lasten toegelicht. Tegenover het restantnadeel op de lasten is een voordeel aan de batenkant verantwoord. Nadeel 456 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 315 I Totaal lasten Nadeel 5.171 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Hierboven is het totaal van de exploitatie van baten en lasten toegelicht. Tegenover het restant nadeel op de lasten is een voordeel aan de batenkant verantwoord. Voordeel 444 I Totaal baten Voordeel 444 | |
4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken | 12.298 | 5.603 | -6.695 | 9.850 | 5.201 | 4.649 | -2.448 | -402 | 2.046 | 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken Toelichting 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzakenLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Leerlingenvervoer: Als gevolg van de nieuwe aanbesteding voor routegebonden vervoer is het budget 2020 voor leerlingenvervoer met € 250.000 overschreden. Daarnaast zien we dat de afrekening voorgaande jaren 2019 van PlusOV een voordeel oplevert van € 134.000 en was er een voordeel van € 60.000 op het gereserveerde bedrag voor de schadelast uittreding PlusOV. Per saldo een nadeel van € 56.000. De hogere uitgaven 2020 voor het routegebonden leerlingenvervoer is een gevolg van: Vervoeraanbieders kunnen in aanmerking komen voor compensatie van omzetverlies als gevolg van Coronacrisis. In 2020 hebben we € 344.000 verantwoord aan compensatie Coronacrisis (landelijke regeling). Nadeel 56 I Hoger onderwijs naar Apeldoorn halen. Met diverse partijen (waaronder Saxion, UT en Akos) zijn jaaroverschrijdende verplichtingen/toezeggingen aangegaan/gedaan voor totaalbedrag van circa € 1,3 miloen. Reden waarom voorgesteld wordt het volledige restbedrag als Reserve Overlopende Post (ROP) over te hevelen naar 2021. 1e kw 2021 volgt er tevens raadsvoorstel voor aanvullend budget uit reserve HO Voordeel 1.281 I Onderwijs achterstandenbeleid: We ontvangen jaarlijks een doeluitkering van het rijk voor onderwijsachterstandenbeleid. In 2020 was deze rijks bijdrage lager dan geraamd. Ook de verantwoorde lasten onderwijsachterstandenbeleid in 2020 waren, als gevolg van lagere rijksbijdrage in 2020 lager. Per saldo budgetneutraal. Voordeel 511 I Corona compensatie vanuit het Rijk: Voordeel 155 I Op project motoriek Jeugd hebben in 2020 als gevolg van corona-crisis minder kunnen uitvoeren. Het restantbudget is meegenomen als overlopend project naar 2021 om de achterstand in realisatie in te kunnen lopen. Voordeel 147 I Op onderdeel toezicht kinderopvang hebben we in 2020 minder kosten verantwoord dan geraamd. Voordeel 188 I Voor kinderopvang is een ROP opgenomen voor een bedrag van € 175.000 Voordeel 175 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 48 I Totaal lasten Voordeel 2.449 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Onderwijs achterstandenbeleid: We ontvangen jaarlijks een doeluitkering van het rijk voor onderwijsachterstandenbeleid. In 2020 was deze rijks bijdrage lager dan geraamd. Ook de verantwoorde lasten onderwijsachterstandenbeleid in 2020 waren, als gevolg van lagere rijksbijdrage in 2020 lager. Per saldo budgetneutraal. Nadeel 511 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 111 I Totaal baten Nadeel 400 | |
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 7.817 | 1.769 | -6.048 | 7.425 | 1.662 | 5.763 | -392 | -107 | 285 | 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie Toelichting 6.1 Samenkracht en burgerparticipatieLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Op project RUPS (prostitutiebeleid onder jongeren) hebben we in 2020 € 156.000 euro minder baten en lasten verantwoord dan begroot. Voordeel 156 I Op het onderdeel Algemene voorzieningen Jeugd hebben we in 2020 € 154.000 minder lasten verantwoord dan begroot. Dit voordeel is voor € 37.000 een besparing op de subsidieuitgaven als gevolg van beëindigen van de activiteiten Real-X en terug ontvangen subsidies na vaststelling van de subsidies 2019 omdat niet aan alle prestatieafspraken is voldaan. Voordeel 154 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 82 I Totaal lasten Voordeel 392 | |
6.2 Wijkteams | 6.050 | 136 | -5.914 | 4.631 | 297 | 4.334 | -1.419 | 161 | 1.580 | 6.2 Wijkteams Toelichting 6.2 WijkteamsLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S De Raad van Toezicht van het CJG heeft besloten om € 1.000.000 van de bedrijfsvoeringsreserve van de Stichting CJG over te dragen aan de Algemene reserve van de gemeente Apeldoorn. De reserve bij het CJG is ontstaan doordat het CJG de financiële overschotten vanaf 2015 heeft mogen reserveren conform de geldende subsidieregeling van de gemeente Apeldoorn (max. 10% van een eventueel exploitatievoordeel mag gereserveerd worden om eventuele toekomstige tekorten te kunnen opvangen). Voordeel 1.000 I Het CJG is een belangrijke partner bij het terugdringen van de kosten voor jeugdhulp. In dit kader is de uitbreiding van CJG4kracht noodzakelijk. Aan het CJG is gevraagd in 2020 extra te investeren door het team uit te breiden met 10 formatieplaatsen, waaronder praktisch pedagogische gezinsondersteuning op MBO-niveau. Echter het budget 2020 wordt niet volledig gebruikt. Daarnaast laten ook de overige posten binnen de begroting CJG ruimte zien, waardoor de subsidie vanuit de gemeente Apeldoorn aan het CJG met minimaal € 290.000,-- lager vastgesteld zal worden. Bovendien is er in 2020 € 100.000,-- meer aan subsidie 2019 terugontvangen van het CJG dan bij het opstellen van de jaarrekening 2019 werd verwacht. Voordeel 390 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 29 I Totaal lasten Voordeel 1.419 | |
6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | 42.016 | -42.016 | 44.265 | 3 | 44.262 | 2.249 | 3 | -2.246 | 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- Toelichting 6.72 Maatwerkdienstverlening 18-Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Zorg in Natura Jeugdhulp: De verantwoorde kosten in de jaarrekening 2020 komt uit op € 47,1 miljoen. Dit betekent een tekort van € 1,5 miljoen ten opzichte van het budget 2020. Hierbij is rekening gehouden met een eenmalig voordeel van € 250.000 op de afrekening over voorgaande jaren. Dit verantwoorde tekort zit binnen de in 2020 gerapporteerde bandbreedte van een voordeel van 1 miljoen en een nadeel van 3 miljoen euro. Bij de rapportage effectindicatoren in deze jaarrekening wordt een toelichting gegeven op de kostenontwikkeling Jeugdhulp en de genomen maatregelen om kostenontwikkling te beperken (maatregel Budgetplafond en POH) Hieronder nadere specificatie van de kosten 2020 op onderdelen totaal € 47.100.000 In de jaarrekening 2020 wordt bij het onderdeel indicator / trendanalyse een toegelicht gegevens op de besparingsmaatregelen POH en budgetplafond. Nadeel 1.500 I Tegenover dit nadeel van € 855.000 staat het verantwoorde voordeel van € 855.000 op taakveld taakveld 6.82. Nadeel 855 I Op het onderdeel Jeugdwetvervoer verantwoorden we voor 2020 een nadeel van € 563.000. Dit nadeel bestaat voor € 105.540 aan hogere kosten voorgaande jaren vanuit PLusOv. De oorzaak van hogere kosten Jeugdwetvervoer is een gevolg van: Nadeel 563 I Op het onderdeel PGB hebben we op een raming van € 1,2 miljoen een voordeel van € 230.000 (waarvan € 60.000 voordeel op de financiële afwikkeling met de SVB (Sociale Verzekerings Bank) over 2019). We zien dat de trend van jaarlijks minder kosten PGB zich ook in 2020 heeft voortgezet. PGB cliënten stappen over op zorg in natura omdat ons gecontracteerd aanbod een goed alternatief is. Voordeel 230 I We hebben in 2020 vooralsnog een aanvullend budget vanuit het rijk van € 343.000 gekregen ter compensatie van meerkosten Corona. Omdat de afwikkeling van de meerkosten corona vanuit de jeugdhulpaanbieders grotendeels in 2021 zal plaatsvinden hebben we het budget 2020 via de Reserve overlopende projecten meegenomen naar 2021. Voordeel 343 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 94 I Totaal lasten Nadeel 2.251 | ||
6.82 Geëscaleerde zorg 18- | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | 6.82 Geëscaleerde zorg 18- Toelichting 6.82 Geëscaleerde zorg 18-Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Zie toelichting op taakveld 6.72 waar het totaal van de afwijkingen op taakveld 6.72 en 6.82 wordt toegelicht. Het afzonderlijk verantwoorden van kosten Jeugdhulp voor het onderdeel jeugdbescherming en Jeugdreclasseeringen is landelijk verplicht. Voordeel 855 I Totaal lasten Voordeel 855 | ||||
7.1 Volksgezondheid | 4.322 | -4.322 | 4.272 | 4.272 | -50 | 50 | 7.1 Volksgezondheid Toelichting 7.1 Volksgezondheid | ||||
04200001 OHV Basisonderwijs | 6.402 | 538 | -5.864 | 7.749 | 630 | 7.119 | 1.347 | 92 | -1.255 | ||
04200002 OHV Voortgezet (Spec) Onderwijs | 971 | -971 | 7.276 | 7.276 | 6.305 | -6.305 | |||||
04200003 OHV Voortgezet onderwijs | 3.862 | -3.862 | 3.676 | -5 | 3.681 | -186 | -5 | 181 | |||
04200004 Schade en incidentele kosten | 454 | -454 | 252 | 252 | -202 | 202 | |||||
04200005 1e inrichting, olp, meubilair | 63 | -63 | 14 | 14 | -49 | 49 | |||||
04200006 Kapitaallasten | 112 | -112 | 76 | 76 | -36 | 36 | |||||
04200007 Externe advisering | 189 | -189 | 541 | 417 | 124 | 352 | 417 | 65 | |||
04200008 Verhuiskosten | 356 | -356 | 22 | 22 | -334 | 334 | |||||
04200009 Investeringsvolume Onderwijshuisvest | 1.802 | -1.802 | -1.802 | 1.802 | |||||||
04200010 Gymnastieklokalen | 2.866 | 88 | -2.778 | 2.512 | 161 | 2.351 | -354 | 73 | 427 | ||
04200011 OHV Vleugelscholen | 1.648 | 25 | -1.623 | 1.355 | 22 | 1.333 | -293 | -3 | 290 | ||
04200012 OHV overige accommodaties | 703 | 158 | -545 | 1.124 | 28 | 1.096 | 421 | -130 | -551 | ||
04300001 Onderhoud Carel | 11 | -11 | 12 | 12 | 1 | -1 | |||||
04300002 Leerlingenvervoer | 2.096 | 29 | -2.067 | 2.127 | 3 | 2.124 | 31 | -26 | -57 | ||
04300003 Ontwikkeling lokaal onderwijsbeleid | 243 | -243 | 13 | 13 | -230 | 230 | |||||
04300004 Combinatiefunctionarissen | 847 | -847 | 755 | 20 | 735 | -92 | 20 | 112 | |||
04300006 Onderwijsachterstandenbeleid | 3.271 | 3.271 | 2.760 | 2.760 | -511 | -511 | |||||
04300007 Leerplicht | 7 | 128 | 121 | 20 | 130 | -110 | 13 | 2 | -11 | ||
04300008 RMC | 443 | 822 | 379 | 489 | 966 | -477 | 46 | 144 | 98 | ||
04300009 Schoolzwemmen | 71 | 24 | -47 | 52 | 18 | 34 | -19 | -6 | 13 | ||
04300010 Loonkosten taakveld 4.3 JZW | 1.484 | -1.484 | 1.484 | 1.484 | |||||||
04300011 Loonkosten taakveld 4.3 A&I | 74 | -74 | 74 | 74 | |||||||
04300014 Loonkosten taakveld 4.3 RL | 92 | -92 | 92 | 92 | |||||||
04300015 Kinderopvang | 329 | 22 | -307 | 141 | 141 | -188 | -22 | 166 | |||
04300016 Voorschoolse voorzieningen peuters | 345 | -345 | 279 | 279 | -66 | 66 | |||||
04300017 VSV-project | 1.307 | 1.307 | 1.303 | 1.304 | -1 | -4 | -3 | 1 | |||
04300019 Pilot verb motoriek jeugd a (vakdoc) | 205 | -205 | 57 | 57 | -148 | 148 | |||||
04300021 Hoger onderwijs | 1.473 | -1.473 | 192 | 192 | -1.281 | 1.281 | |||||
06100001 Loonkosten taakveld 6.1-5 JZW | 400 | -400 | 400 | 400 | |||||||
06100002 Ontmoeting jeugd | 3.156 | -3.156 | 3.115 | 3.115 | -41 | 41 | |||||
06100003 Vrijwillig jeugd- en jongerenwerk | 131 | -131 | 55 | 55 | -76 | 76 | |||||
06100004 Real-X | 126 | -126 | 89 | 89 | -37 | 37 | |||||
06100007 coordinatie van zorg+verwijsindex | 71 | -71 | 41 | 41 | -30 | 30 | |||||
06100008 Begeleiding kwetsb jongeren/gezinnen | 115 | -115 | 85 | 11 | 74 | -30 | 11 | 41 | |||
06100009 Outr hulpverl/opv dakloze jongere | 378 | -378 | 393 | 393 | 15 | -15 | |||||
06100010 Overig preventief jeugdbeleid | 178 | -178 | 110 | 8 | 102 | -68 | 8 | 76 | |||
06100028 Regionale werkgroep Jeugdzorg | 1.450 | 1.313 | -137 | 1.480 | 1.343 | 137 | 30 | 30 | |||
06100039 Transformatieprojecten reg jeugdzorg | 709 | -709 | 709 | 709 | |||||||
06100052 Veilig thuis mldp kindermishandeling | 584 | -584 | 585 | 585 | 1 | -1 | |||||
06100054 Loonkosten taakveld 6.1A&I | 63 | -63 | 63 | 63 | |||||||
06100056 RUPS / DUUP | 456 | 456 | 300 | 300 | -156 | -156 | |||||
06200002 Centrum voor Jeugd en Gezin | 4.224 | -4.224 | 2.980 | 145 | 2.835 | -1.244 | 145 | 1.389 | |||
06200014 Loonkosten taakveld 6.2-5 JZW | 1.075 | 136 | -939 | 1.075 | 152 | 923 | 16 | 16 | |||
06200024 Inhuurbudget 1e lijns programma 5 | 252 | -252 | 77 | 77 | -175 | 175 | |||||
06200025 Zorgregio Midden-IJssel Oost Veluwe | 499 | -499 | 499 | 499 | |||||||
06720001 PGB jeugdzorg | 1.213 | -1.213 | 980 | 980 | -233 | 233 | |||||
06720002 Buro jeugdzorg spoed | 121 | -121 | 128 | 128 | 7 | -7 | |||||
06720005 Regionale Jeugdzorg | 40.563 | -40.563 | 42.475 | 3 | 42.472 | 1.912 | 3 | -1.909 | |||
06720011 Jeugdwetvervoer | 119 | -119 | 682 | 682 | 563 | -563 | |||||
06820001 Buro Jeugdzorg jeugdreclassering | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | |||||
07100006 Jeugdgezondheidszorg | 4.159 | -4.159 | 4.159 | 4.159 | |||||||
07100007 Loonkosten taakveld 7.1-5 JZW | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
07100008 Jongeren op gezond gewicht | 81 | -81 | 31 | 31 | -50 | 50 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 178 | 178 | 572 | -572 | 394 | 394 | |||||
8509 Inkomensoverdrachten onverdeeld | 340 | 340 | -340 | -340 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 1.220 | -1.220 | 974 | 974 | -246 | 246 | |||||
8450 Huren | 20 | 20 | 36 | -36 | 16 | 16 | |||||
4820 Afschrijvingen | 3.831 | -3.831 | 5.182 | 5.182 | 1.351 | -1.351 | |||||
4420 Belastingen | 905 | -905 | 1.193 | 1.193 | 288 | -288 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
4455 Betaalde huren | 3 | -3 | 8 | 8 | 5 | -5 | |||||
4470 Onderhoud vastgoed | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4490 Verzekeringen | 157 | -157 | 157 | 157 | |||||||
4410 Nuts | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | -32 | -32 | -32 | 32 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 286 | -286 | 231 | 231 | -55 | 55 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 16 | -16 | 16 | 16 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 6 | -6 | 6 | 6 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 13 | -13 | 22 | 22 | 9 | -9 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 287 | -287 | 225 | 225 | -62 | 62 | |||||
4820 Afschrijvingen | 501 | -501 | 6.896 | 6.896 | 6.395 | -6.395 | |||||
4420 Belastingen | 152 | -152 | 115 | 115 | -37 | 37 | |||||
4490 Verzekeringen | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
4455 Betaalde huren | 46 | -46 | 62 | 62 | 16 | -16 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 948 | -948 | 745 | 745 | -203 | 203 | |||||
4420 Belastingen | 786 | -786 | 770 | 770 | -16 | 16 | |||||
4820 Afschrijvingen | 1.882 | -1.882 | 1.882 | 1.882 | |||||||
4718 Verhardingen en water | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4490 Verzekeringen | 200 | -200 | 200 | 200 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | -5 | 5 | -5 | -5 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 22 | -22 | -22 | 22 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 432 | -432 | 232 | 232 | -200 | 200 | |||||
4600 Duurzame goederen | 63 | -63 | 14 | 14 | -49 | 49 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 21 | -21 | 11 | 11 | -10 | 10 | |||||
4820 Afschrijvingen | 91 | -91 | 65 | 65 | -26 | 26 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 94 | 94 | 94 | -94 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 99 | 99 | 99 | -99 | |||||||
4711 Onderzoeken milieu en cultuur | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 110 | -110 | 111 | 111 | 1 | -1 | |||||
4716 Grondwerken | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4480 Adviezen | 79 | -79 | 114 | 114 | 35 | -35 | |||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 44 | 44 | 44 | -44 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 61 | 61 | 61 | -61 | |||||||
8750 Verkoop panden | 417 | -417 | 417 | 417 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 356 | -356 | -356 | 356 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
4402 Stelposten | 1.802 | -1.802 | -1.802 | 1.802 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 88 | 88 | 35 | -35 | -53 | -53 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 262 | -262 | 207 | 207 | -55 | 55 | |||||
4820 Afschrijvingen | 615 | -615 | 600 | 600 | -15 | 15 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.374 | -1.374 | 1.115 | 1.115 | -259 | 259 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
4455 Betaalde huren | 524 | -524 | 522 | 522 | -2 | 2 | |||||
4420 Belastingen | 64 | -64 | 5 | 5 | -59 | 59 | |||||
4490 Verzekeringen | 27 | -27 | 27 | 27 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 126 | -126 | 126 | 126 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 25 | 25 | 22 | -22 | -3 | -3 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 542 | -542 | 426 | 426 | -116 | 116 | |||||
4420 Belastingen | 120 | -120 | 22 | 22 | -98 | 98 | |||||
4820 Afschrijvingen | 725 | -725 | 726 | 726 | 1 | -1 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 238 | -238 | 121 | 121 | -117 | 117 | |||||
4455 Betaalde huren | 18 | -18 | 47 | 47 | 29 | -29 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
4490 Verzekeringen | 5 | -5 | 5 | 5 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 6 | 6 | 27 | -27 | 21 | 21 | |||||
8450 Huren | 152 | 152 | 1 | -1 | -151 | -151 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 58 | -58 | 43 | 43 | -15 | 15 | |||||
4420 Belastingen | 80 | -80 | 10 | 10 | -70 | 70 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 53 | 53 | 53 | -53 | |||||||
4480 Adviezen | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 359 | -359 | 130 | 130 | -229 | 229 | |||||
4410 Nuts | 69 | -69 | 128 | 128 | 59 | -59 | |||||
4820 Afschrijvingen | 119 | -119 | 740 | 740 | 621 | -621 | |||||
4490 Verzekeringen | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
4455 Betaalde huren | 14 | -14 | -14 | 14 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | -6 | -6 | -6 | 6 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 11 | -11 | 12 | 12 | 1 | -1 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.091 | -2.091 | 1.936 | 1.936 | -155 | 155 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 29 | 29 | -29 | -29 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 191 | 191 | 191 | -191 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
4360 Subsidies | 195 | -195 | 21 | 21 | -174 | 174 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 48 | -48 | -8 | -8 | -56 | 56 | |||||
4360 Subsidies | 847 | -847 | 737 | 737 | -110 | 110 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
4360 Subsidies | 3.271 | -3.271 | 2.725 | 2.725 | -546 | 546 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 3.271 | 3.271 | 2.760 | -2.760 | -511 | -511 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4480 Adviezen | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 128 | 128 | 130 | -130 | 2 | 2 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 7 | -7 | 9 | 9 | 2 | -2 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 822 | 822 | 966 | -966 | 144 | 144 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
4360 Subsidies | 479 | 479 | 479 | -479 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 443 | -443 | -443 | 443 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 23 | -23 | 29 | 29 | 6 | -6 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 48 | -48 | 22 | 22 | -26 | 26 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 24 | 24 | 18 | -18 | -6 | -6 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.484 | -1.484 | 1.484 | 1.484 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 74 | -74 | 74 | 74 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 92 | -92 | 92 | 92 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 312 | -312 | 141 | 141 | -171 | 171 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 22 | 22 | -22 | -22 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 17 | -17 | -17 | 17 | |||||||
4360 Subsidies | 272 | -272 | 271 | 271 | -1 | 1 | |||||
4320 Sociale uitkeringen in geld | 73 | -73 | 8 | 8 | -65 | 65 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 1.307 | 1.307 | 1.304 | -1.304 | -3 | -3 | |||||
4360 Subsidies | 520 | -520 | 206 | 206 | -314 | 314 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 787 | -787 | 1.064 | 1.064 | 277 | -277 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 33 | 33 | 33 | -33 | |||||||
4360 Subsidies | 205 | -205 | 44 | 44 | -161 | 161 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1.473 | -1.473 | 123 | 123 | -1.350 | 1.350 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 38 | 38 | 38 | -38 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4480 Adviezen | 10 | 10 | 10 | -10 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 400 | -400 | 400 | 400 | |||||||
4360 Subsidies | 3.156 | -3.156 | 3.115 | 3.115 | -41 | 41 | |||||
4360 Subsidies | 131 | -131 | 55 | 55 | -76 | 76 | |||||
4360 Subsidies | 126 | -126 | 89 | 89 | -37 | 37 | |||||
4360 Subsidies | 71 | -71 | -71 | 71 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 41 | 41 | 41 | -41 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
4360 Subsidies | 115 | -115 | -115 | 115 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 51 | 51 | 51 | -51 | |||||||
4360 Subsidies | 378 | -378 | 393 | 393 | 15 | -15 | |||||
4360 Subsidies | 165 | -165 | 90 | 90 | -75 | 75 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | -1 | 9 | 9 | 8 | -8 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 8 | -8 | 8 | 8 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 2 | -2 | 1 | 1 | -1 | 1 | |||||
4820 Afschrijvingen | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 16 | 16 | 16 | -16 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 1.313 | 1.313 | 1.221 | -1.221 | -92 | -92 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1.450 | -1.450 | -1.450 | 1.450 | |||||||
4401 Werkkostenregeling | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 415 | 415 | 415 | -415 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | -84 | -84 | -84 | 84 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 122 | -122 | 122 | 122 | |||||||
4480 Adviezen | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.127 | 1.127 | 1.127 | -1.127 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 709 | -709 | 657 | 657 | -52 | 52 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 52 | 52 | 52 | -52 | |||||||
4360 Subsidies | 584 | -584 | 584 | 584 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 63 | -63 | 63 | 63 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 456 | 456 | 300 | -300 | -156 | -156 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 456 | -456 | 300 | 300 | -156 | 156 | |||||
4360 Subsidies | 4.224 | -4.224 | 2.833 | 2.833 | -1.391 | 1.391 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 145 | -145 | 145 | 145 | |||||||
4410 Nuts | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4455 Betaalde huren | 132 | 132 | 132 | -132 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 136 | 136 | 152 | -152 | 16 | 16 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.075 | -1.075 | 1.075 | 1.075 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 252 | -252 | 77 | 77 | -175 | 175 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 499 | -499 | -499 | 499 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 499 | 499 | 499 | -499 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1.213 | -1.213 | 980 | 980 | -233 | 233 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 121 | -121 | 128 | 128 | 7 | -7 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 47.063 | -47.063 | 42.499 | 42.499 | -4.564 | 4.564 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | -26 | -26 | -26 | 26 | |||||||
4402 Stelposten | -6.500 | 6.500 | 6.500 | -6.500 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
4480 Adviezen | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 119 | -119 | 616 | 616 | 497 | -497 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 66 | 66 | 66 | -66 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | |||||
4360 Subsidies | 4.159 | -4.159 | 4.159 | 4.159 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 81 | -81 | 8 | 8 | -73 | 73 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
Saldo | 97.331 | 8.317 | -89.014 | 99.585 | 8.416 | 91.169 | 2.254 | 99 | -2.155 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 4.669 | 4.669 | 2.282 | 3.738 | -1.456 | 2.282 | -931 | -3.213 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting 0.10 Mutaties reservesLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Kinderopvang: Nadeel 175 I Het project Motoriek Jeugd, bestaat uit twee componenten: 1. metingen Motoriek Jeugd op scholen en 2. Beweegprogramma voor peuters (2-4 jaar). De realisatie van het project heeft niet in 2020 plaatsgevonden, omdat door de corona-crisis de prioritering is verschoven. Zowel bij onze eigen organisatie, maar met name ook bij de partners met wie wij moeten samenwerken in dit project. Denk hierbij aan het CJG, het onderwijs en Accres. Het geld is hard nodig in 2021, mede omdat er geen budget beschikbaar is gesteld in de MPB. Dit als gevolg van het enorme tekort van ruim 27 miljoen voor 2020 was het college gedwongen om te bezuinigen. Als gevolg hiervan zijn de budgetten m.b.t. Motoriek Jeugd in de MPB 2020-2023 geschrapt. Nadeel 147 I Door corona zijn veel activiteiten waar JOGG bij betrokken was gecanceld. Omdat JOGG een aanpak is die zich kenmerkt door de samenwerking met het onderwijs en de sportverenigingen is het merendeel aan interventies en activiteiten vanuit JOGG stilgevallen in 2020. Er zijn klein oplevingen geweest aan activiteiten tussen de lockdowns door, maar dat is te verwaarlozen op het totaal. Ook zien we dat de partners waarmee we werken andere prioriteiten hebben, zodra er wel weer wat mag (onderwijs geven bijvoorbeeld). Nadeel 51 I Compensatieregeling Corona: Nadeel 598 I Koplopersproject: Nadeel 41 I Hoger onderwijs naar Apeldoorn halen. Met diverse partijen (waaronder Saxion, UT en Akos) zijn jaaroverschrijdende verplichtingen/toezeggingen aangegaan/gedaan voor totaalbedrag van circa € 1,3 miloen. Reden waarom voorgesteld wordt het volledige restbedrag als Reserve Overlopende Post (ROP) over te hevelen naar 2021. 1e kw 2021 volgt er tevens raadsvoorstel voor aanvullend budget uit reserve HO Nadeel 1.270 I Totaal lasten Nadeel 2.282 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Reserve Onderwijshuisvesting: •Voordeel van € 0,2 miljoen op doorbelaste kosten schade aan schoolgebouwen. Als gevolg van dit voordeel in de reguliere exploitatie onderwijshuisvesting wordt er in 2020 € 0,9 miljoen minder financiering vanuit de reserve onderwijshuisvesting gehaald dan geraamd. De bespaarde kosten uit 2020 komen in de komende jaren als extra uitgaven ten behoeve van de feitelijke uitvoering nieuw- en verbouw projecten (kadernota’s onderwijshuisvesting) vanaf 2021. Voordeel 932 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 1.864 I Totaal baten Voordeel 932 | ||
00990017 Reserve onderwijshuisvesting prg 5 | 2.853 | 2.853 | 1.922 | -1.922 | -931 | -931 | |||||
00990056 Rop p5 | 1.816 | 1.816 | 2.282 | 1.816 | 466 | 2.282 | -2.282 | ||||
Mutaties reserves | 2.853 | 2.853 | 1.922 | -1.922 | -931 | -931 | |||||
Mutaties reserves | 1.816 | 1.816 | 2.282 | 1.816 | 466 | 2.282 | -2.282 | ||||
8800 Mutaties reserves | 2.853 | 2.853 | 1.922 | -1.922 | -931 | -931 | |||||
8800 Mutaties reserves | 1.816 | 1.816 | 1.816 | -1.816 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 2.282 | 2.282 | 2.282 | -2.282 | |||||||
Totaal | 97.331 | 12.986 | -84.345 | 101.867 | 12.154 | 89.713 | 4.536 | -832 | -5.368 | ||
Totaal | 4.669 | 4.669 | 2.282 | 3.738 | -1.456 | 2.282 | -931 | -3.213 | |||
Totaal | 19.428 | 809 | -18.619 | 24.597 | 1.253 | 23.344 | 5.169 | 444 | -4.725 | ||
Totaal | 12.298 | 5.603 | -6.695 | 9.850 | 5.201 | 4.649 | -2.448 | -402 | 2.046 | ||
Totaal | 7.817 | 1.769 | -6.048 | 7.425 | 1.662 | 5.763 | -392 | -107 | 285 | ||
Totaal | 6.050 | 136 | -5.914 | 4.631 | 297 | 4.334 | -1.419 | 161 | 1.580 | ||
Totaal | 42.016 | -42.016 | 44.265 | 3 | 44.262 | 2.249 | 3 | -2.246 | |||
Totaal | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | |||||
Totaal | 4.322 | -4.322 | 4.272 | 4.272 | -50 | 50 | |||||
Totaal | 2.853 | 2.853 | 1.922 | -1.922 | -931 | -931 | |||||
Totaal | 1.816 | 1.816 | 2.282 | 1.816 | 466 | 2.282 | -2.282 | ||||
Totaal | 6.402 | 538 | -5.864 | 7.749 | 630 | 7.119 | 1.347 | 92 | -1.255 | ||
Totaal | 971 | -971 | 7.276 | 7.276 | 6.305 | -6.305 | |||||
Totaal | 3.862 | -3.862 | 3.676 | -5 | 3.681 | -186 | -5 | 181 | |||
Totaal | 454 | -454 | 252 | 252 | -202 | 202 | |||||
Totaal | 63 | -63 | 14 | 14 | -49 | 49 | |||||
Totaal | 112 | -112 | 76 | 76 | -36 | 36 | |||||
Totaal | 189 | -189 | 541 | 417 | 124 | 352 | 417 | 65 | |||
Totaal | 356 | -356 | 22 | 22 | -334 | 334 | |||||
Totaal | 1.802 | -1.802 | -1.802 | 1.802 | |||||||
Totaal | 2.866 | 88 | -2.778 | 2.512 | 161 | 2.351 | -354 | 73 | 427 | ||
Totaal | 1.648 | 25 | -1.623 | 1.355 | 22 | 1.333 | -293 | -3 | 290 | ||
Totaal | 703 | 158 | -545 | 1.124 | 28 | 1.096 | 421 | -130 | -551 | ||
Totaal | 11 | -11 | 12 | 12 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 2.096 | 29 | -2.067 | 2.127 | 3 | 2.124 | 31 | -26 | -57 | ||
Totaal | 243 | -243 | 13 | 13 | -230 | 230 | |||||
Totaal | 847 | -847 | 755 | 20 | 735 | -92 | 20 | 112 | |||
Totaal | 3.271 | 3.271 | 2.760 | 2.760 | -511 | -511 | |||||
Totaal | 7 | 128 | 121 | 20 | 130 | -110 | 13 | 2 | -11 | ||
Totaal | 443 | 822 | 379 | 489 | 966 | -477 | 46 | 144 | 98 | ||
Totaal | 71 | 24 | -47 | 52 | 18 | 34 | -19 | -6 | 13 | ||
Totaal | 1.484 | -1.484 | 1.484 | 1.484 | |||||||
Totaal | 74 | -74 | 74 | 74 | |||||||
Totaal | 92 | -92 | 92 | 92 | |||||||
Totaal | 329 | 22 | -307 | 141 | 141 | -188 | -22 | 166 | |||
Totaal | 345 | -345 | 279 | 279 | -66 | 66 | |||||
Totaal | 1.307 | 1.307 | 1.303 | 1.304 | -1 | -4 | -3 | 1 | |||
Totaal | 205 | -205 | 57 | 57 | -148 | 148 | |||||
Totaal | 1.473 | -1.473 | 192 | 192 | -1.281 | 1.281 | |||||
Totaal | 400 | -400 | 400 | 400 | |||||||
Totaal | 3.156 | -3.156 | 3.115 | 3.115 | -41 | 41 | |||||
Totaal | 131 | -131 | 55 | 55 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 126 | -126 | 89 | 89 | -37 | 37 | |||||
Totaal | 71 | -71 | 41 | 41 | -30 | 30 | |||||
Totaal | 115 | -115 | 85 | 11 | 74 | -30 | 11 | 41 | |||
Totaal | 378 | -378 | 393 | 393 | 15 | -15 | |||||
Totaal | 178 | -178 | 110 | 8 | 102 | -68 | 8 | 76 | |||
Totaal | 1.450 | 1.313 | -137 | 1.480 | 1.343 | 137 | 30 | 30 | |||
Totaal | 709 | -709 | 709 | 709 | |||||||
Totaal | 584 | -584 | 585 | 585 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 63 | -63 | 63 | 63 | |||||||
Totaal | 456 | 456 | 300 | 300 | -156 | -156 | |||||
Totaal | 4.224 | -4.224 | 2.980 | 145 | 2.835 | -1.244 | 145 | 1.389 | |||
Totaal | 1.075 | 136 | -939 | 1.075 | 152 | 923 | 16 | 16 | |||
Totaal | 252 | -252 | 77 | 77 | -175 | 175 | |||||
Totaal | 499 | -499 | 499 | 499 | |||||||
Totaal | 1.213 | -1.213 | 980 | 980 | -233 | 233 | |||||
Totaal | 121 | -121 | 128 | 128 | 7 | -7 | |||||
Totaal | 40.563 | -40.563 | 42.475 | 3 | 42.472 | 1.912 | 3 | -1.909 | |||
Totaal | 119 | -119 | 682 | 682 | 563 | -563 | |||||
Totaal | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | |||||
Totaal | 4.159 | -4.159 | 4.159 | 4.159 | |||||||
Totaal | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
Totaal | 81 | -81 | 31 | 31 | -50 | 50 | |||||
Totaal | 2.853 | 2.853 | 1.922 | -1.922 | -931 | -931 | |||||
Totaal | 1.816 | 1.816 | 1.816 | -1.816 | |||||||
Totaal | 2.282 | 2.282 | 2.282 | -2.282 | |||||||
Totaal | 178 | 178 | 572 | -572 | 394 | 394 | |||||
Totaal | 340 | 340 | -340 | -340 | |||||||
Totaal | 1.220 | -1.220 | 974 | 974 | -246 | 246 | |||||
Totaal | 20 | 20 | 36 | -36 | 16 | 16 | |||||
Totaal | 3.831 | -3.831 | 5.182 | 5.182 | 1.351 | -1.351 | |||||
Totaal | 905 | -905 | 1.193 | 1.193 | 288 | -288 | |||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 3 | -3 | 8 | 8 | 5 | -5 | |||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 157 | -157 | 157 | 157 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | -32 | -32 | -32 | 32 | |||||||
Totaal | 286 | -286 | 231 | 231 | -55 | 55 | |||||
Totaal | 16 | -16 | 16 | 16 | |||||||
Totaal | 6 | -6 | 6 | 6 | |||||||
Totaal | 13 | -13 | 22 | 22 | 9 | -9 | |||||
Totaal | 287 | -287 | 225 | 225 | -62 | 62 | |||||
Totaal | 501 | -501 | 6.896 | 6.896 | 6.395 | -6.395 | |||||
Totaal | 152 | -152 | 115 | 115 | -37 | 37 | |||||
Totaal | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
Totaal | 46 | -46 | 62 | 62 | 16 | -16 | |||||
Totaal | 948 | -948 | 745 | 745 | -203 | 203 | |||||
Totaal | 786 | -786 | 770 | 770 | -16 | 16 | |||||
Totaal | 1.882 | -1.882 | 1.882 | 1.882 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 200 | -200 | 200 | 200 | |||||||
Totaal | -5 | 5 | -5 | -5 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 22 | -22 | -22 | 22 | |||||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 432 | -432 | 232 | 232 | -200 | 200 | |||||
Totaal | 63 | -63 | 14 | 14 | -49 | 49 | |||||
Totaal | 21 | -21 | 11 | 11 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 91 | -91 | 65 | 65 | -26 | 26 | |||||
Totaal | 94 | 94 | 94 | -94 | |||||||
Totaal | 99 | 99 | 99 | -99 | |||||||
Totaal | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
Totaal | 110 | -110 | 111 | 111 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 79 | -79 | 114 | 114 | 35 | -35 | |||||
Totaal | 44 | 44 | 44 | -44 | |||||||
Totaal | 61 | 61 | 61 | -61 | |||||||
Totaal | 417 | -417 | 417 | 417 | |||||||
Totaal | -5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
Totaal | 356 | -356 | -356 | 356 | |||||||
Totaal | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
Totaal | 1.802 | -1.802 | -1.802 | 1.802 | |||||||
Totaal | 88 | 88 | 35 | -35 | -53 | -53 | |||||
Totaal | 262 | -262 | 207 | 207 | -55 | 55 | |||||
Totaal | 615 | -615 | 600 | 600 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 1.374 | -1.374 | 1.115 | 1.115 | -259 | 259 | |||||
Totaal | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
Totaal | 524 | -524 | 522 | 522 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 64 | -64 | 5 | 5 | -59 | 59 | |||||
Totaal | 27 | -27 | 27 | 27 | |||||||
Totaal | 126 | -126 | 126 | 126 | |||||||
Totaal | 25 | 25 | 22 | -22 | -3 | -3 | |||||
Totaal | 542 | -542 | 426 | 426 | -116 | 116 | |||||
Totaal | 120 | -120 | 22 | 22 | -98 | 98 | |||||
Totaal | 725 | -725 | 726 | 726 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 238 | -238 | 121 | 121 | -117 | 117 | |||||
Totaal | 18 | -18 | 47 | 47 | 29 | -29 | |||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | 5 | 5 | |||||||
Totaal | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
Totaal | 6 | 6 | 27 | -27 | 21 | 21 | |||||
Totaal | 152 | 152 | 1 | -1 | -151 | -151 | |||||
Totaal | 58 | -58 | 43 | 43 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 80 | -80 | 10 | 10 | -70 | 70 | |||||
Totaal | 53 | 53 | 53 | -53 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 359 | -359 | 130 | 130 | -229 | 229 | |||||
Totaal | 69 | -69 | 128 | 128 | 59 | -59 | |||||
Totaal | 119 | -119 | 740 | 740 | 621 | -621 | |||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 14 | -14 | -14 | 14 | |||||||
Totaal | -6 | -6 | -6 | 6 | |||||||
Totaal | 11 | -11 | 12 | 12 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 2.091 | -2.091 | 1.936 | 1.936 | -155 | 155 | |||||
Totaal | 29 | 29 | -29 | -29 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
Totaal | 191 | 191 | 191 | -191 | |||||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
Totaal | 195 | -195 | 21 | 21 | -174 | 174 | |||||
Totaal | 48 | -48 | -8 | -8 | -56 | 56 | |||||
Totaal | 847 | -847 | 737 | 737 | -110 | 110 | |||||
Totaal | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
Totaal | 3.271 | -3.271 | 2.725 | 2.725 | -546 | 546 | |||||
Totaal | 3.271 | 3.271 | 2.760 | -2.760 | -511 | -511 | |||||
Totaal | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 128 | 128 | 130 | -130 | 2 | 2 | |||||
Totaal | 7 | -7 | 9 | 9 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 822 | 822 | 966 | -966 | 144 | 144 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
Totaal | 479 | 479 | 479 | -479 | |||||||
Totaal | 443 | -443 | -443 | 443 | |||||||
Totaal | 23 | -23 | 29 | 29 | 6 | -6 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 48 | -48 | 22 | 22 | -26 | 26 | |||||
Totaal | 24 | 24 | 18 | -18 | -6 | -6 | |||||
Totaal | 1.484 | -1.484 | 1.484 | 1.484 | |||||||
Totaal | 74 | -74 | 74 | 74 | |||||||
Totaal | 92 | -92 | 92 | 92 | |||||||
Totaal | 312 | -312 | 141 | 141 | -171 | 171 | |||||
Totaal | 22 | 22 | -22 | -22 | |||||||
Totaal | 17 | -17 | -17 | 17 | |||||||
Totaal | 272 | -272 | 271 | 271 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 73 | -73 | 8 | 8 | -65 | 65 | |||||
Totaal | 1.307 | 1.307 | 1.304 | -1.304 | -3 | -3 | |||||
Totaal | 520 | -520 | 206 | 206 | -314 | 314 | |||||
Totaal | 787 | -787 | 1.064 | 1.064 | 277 | -277 | |||||
Totaal | 33 | 33 | 33 | -33 | |||||||
Totaal | 205 | -205 | 44 | 44 | -161 | 161 | |||||
Totaal | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 1.473 | -1.473 | 123 | 123 | -1.350 | 1.350 | |||||
Totaal | 38 | 38 | 38 | -38 | |||||||
Totaal | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 10 | 10 | 10 | -10 | |||||||
Totaal | 400 | -400 | 400 | 400 | |||||||
Totaal | 3.156 | -3.156 | 3.115 | 3.115 | -41 | 41 | |||||
Totaal | 131 | -131 | 55 | 55 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 126 | -126 | 89 | 89 | -37 | 37 | |||||
Totaal | 71 | -71 | -71 | 71 | |||||||
Totaal | 41 | 41 | 41 | -41 | |||||||
Totaal | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
Totaal | 115 | -115 | -115 | 115 | |||||||
Totaal | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
Totaal | 51 | 51 | 51 | -51 | |||||||
Totaal | 378 | -378 | 393 | 393 | 15 | -15 | |||||
Totaal | 165 | -165 | 90 | 90 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 9 | 9 | 8 | -8 | |||||
Totaal | 8 | -8 | 8 | 8 | |||||||
Totaal | 2 | -2 | 1 | 1 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 16 | 16 | 16 | -16 | |||||||
Totaal | 1.313 | 1.313 | 1.221 | -1.221 | -92 | -92 | |||||
Totaal | 1.450 | -1.450 | -1.450 | 1.450 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 415 | 415 | 415 | -415 | |||||||
Totaal | -84 | -84 | -84 | 84 | |||||||
Totaal | 122 | -122 | 122 | 122 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 1.127 | 1.127 | 1.127 | -1.127 | |||||||
Totaal | 709 | -709 | 657 | 657 | -52 | 52 | |||||
Totaal | 52 | 52 | 52 | -52 | |||||||
Totaal | 584 | -584 | 584 | 584 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 63 | -63 | 63 | 63 | |||||||
Totaal | 456 | 456 | 300 | -300 | -156 | -156 | |||||
Totaal | 456 | -456 | 300 | 300 | -156 | 156 | |||||
Totaal | 4.224 | -4.224 | 2.833 | 2.833 | -1.391 | 1.391 | |||||
Totaal | 145 | -145 | 145 | 145 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 132 | 132 | 132 | -132 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 136 | 136 | 152 | -152 | 16 | 16 | |||||
Totaal | 1.075 | -1.075 | 1.075 | 1.075 | |||||||
Totaal | 252 | -252 | 77 | 77 | -175 | 175 | |||||
Totaal | 499 | -499 | -499 | 499 | |||||||
Totaal | 499 | 499 | 499 | -499 | |||||||
Totaal | 1.213 | -1.213 | 980 | 980 | -233 | 233 | |||||
Totaal | 121 | -121 | 128 | 128 | 7 | -7 | |||||
Totaal | 47.063 | -47.063 | 42.499 | 42.499 | -4.564 | 4.564 | |||||
Totaal | -26 | -26 | -26 | 26 | |||||||
Totaal | -6.500 | 6.500 | 6.500 | -6.500 | |||||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 119 | -119 | 616 | 616 | 497 | -497 | |||||
Totaal | 66 | 66 | 66 | -66 | |||||||
Totaal | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | |||||
Totaal | 4.159 | -4.159 | 4.159 | 4.159 | |||||||
Totaal | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
Totaal | 81 | -81 | 8 | 8 | -73 | 73 | |||||
Totaal | 23 | 23 | 23 | -23 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
4.2 Onderwijshuisvesting | 19.428 | 809 | -18.619 | 24.597 | 1.253 | 23.344 | 5.169 | 444 | -4.725 | ||
4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken | 12.298 | 5.603 | -6.695 | 9.850 | 5.201 | 4.649 | -2.448 | -402 | 2.046 | ||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 7.817 | 1.769 | -6.048 | 7.425 | 1.662 | 5.763 | -392 | -107 | 285 | ||
6.2 Wijkteams | 6.050 | 136 | -5.914 | 4.631 | 297 | 4.334 | -1.419 | 161 | 1.580 | ||
6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | 42.016 | -42.016 | 44.265 | 3 | 44.262 | 2.249 | 3 | -2.246 | |||
6.82 Geëscaleerde zorg 18- | 5.400 | -5.400 | 4.545 | 4.545 | -855 | 855 | |||||
7.1 Volksgezondheid | 4.322 | -4.322 | 4.272 | 4.272 | -50 | 50 | |||||
Saldo | 97.331 | 8.317 | -89.014 | 99.585 | 8.416 | 91.169 | 2.254 | 99 | -2.155 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 4.669 | 4.669 | 2.282 | 3.738 | -1.456 | 2.282 | -931 | -3.213 | |||
Totaal | 97.331 | 12.986 | -84.345 | 101.867 | 12.154 | 89.713 | 4.536 | -832 | -5.368 |